אוהדי הפועל תל אביב במהלך הדרבי
אוהדי הפועל תל אביב במהלך הדרביצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

דרבי תל אביבי תמיד היה מוקד לאירועי אלימות והתנהגות פרועה של אוהדים, כשזה מתקיים באולמה הביתי של הפועל, היכל הדרייב-אין, זה מחריף שבעתיים.

אל האירוע אמש בין שחקנה של מכבי ת"א דיאנדרה קיין ואוהדי הפועל תל אביב שקיללו אותו, ירקו עליו ואף השליכו לכיוונו חפצים מכל הבא ליד כולל מוטות עץ של דגלים, בסיומו הורחק דווקא השחקן, מצטרף כעת אירוע נוסף שהתרחש אמש במשחק הדרבי התל אביבי ונעלם מעיניי צוות השידור ושופטי המשחק.

מדובר באירוע אלימות חמור לא פחות, שוב מצידם של אוהדי הפועל ת"א שהפעם תקפו את פיזיותרפיסט המכבים. הפעם לא יכולה הנהלת האדומים מת"א שמעולם לא נקטה שום פעולה כנגד אוהדיה האלימים, לטעון כי נעשתה פה התגרות מצד פיזיותרפיסט הקבוצה או כי לא היו דברים מעולם, שכן האירוע תועד במצלמות.

תיעוד: אלימות נגד פיזיותרפיסט בדרביללא

בסרטון נראה בבירור כיצד תוקף אחד מאוהדי האדומים את פיזיותרפיסט המכבים מאחור, בזמן שזה עסוק בלהעניק טיפול לאחד משחקני קבוצתו, תפקיד עליו הוא אמון.

זו אינה הפעם הראשונה בה תוקפים בצורה אלימה אוהדי הפועל תל אביב בעלי תפקידים במכבי, כמו גם צוות שידור כשגור שלף, רגב פנאן ועוד היו בעבר בין קורבנות האלימות של האוהדים האדומים.

כמובן שבהפועל אמרו כי אנשי מכבי משקרים וכי לא היו דברים מעולם ואם היה שיתכבדו להציג את התיעוד. כעת כשיש תיעוד, מעניין יהיה לראות מה תהיה תגובת האדומים.

במכבי הגיבו לאירוע אלימות הנוסף כשאמרו: "איש סגל רפואי, שבא לעשות את עבודתו, ליד הספסל באזור העבודה שלו - מותקף. באופן חד צדדי. אנחנו שואלים את כל העוסקים בדבר. עד מתי?".

תגובת הפועל ת"א: "לאחר צפייה בסרטון בו אוהד הקבוצה שישב מאחורי ספסל היריבה חורג מכללי ההתנהגות הראויים והמקובלים מבחינתנו במגרשי הכדורסל, הודענו לו על הרחקתו מאולמנו הביתי.

אנו מגנים את המעשה, ונמשיך לפעול ליצירת אווירה חמה אך ספורטיבית ולבטח כזו שאינה חוצה קווים אדומים. אחרי עונת משחקים שברובה התנהג קהל אוהדי הקבוצה למופת, אנו שוב עדים לתופעות של פגיעה פיזית והשלכת חפצים לשדה המשחק שאינן ולא יהיו מקובלות בשום צורה ואופן".