בני גנץ
בני גנץPhoto by Noam Revkin Fenton/Flash90

יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, תקף היום (שני) את הרפורמות במערכת המשפט שמתכננת ממשלת נתניהו החמישית.

''‏צפינו מראש כי ביבי יעשה כל שביכולתו בכדי לבנות לו קואליציה של מבצר משפטי, אך זילות שכזו בשלטון החוק היא חציית קו אדום שעליה לא נעבור בשתיקה", אמר גנץ.

לדבריו, ''‏לא ייתכן שנרקמים דילים שמטרתם פגיעה בשלטון החוק וערעור יסודות הדמוקרטיה עבור ראש ממשלה שתלויים נגדו שלושה כתבי אישום.

''‏ביבי, אני יודע שציפית שנקבל זאת בכניעה אבל העלמת עין זה הקטע שלך - לא שלנו", הוסיף הרמטכ''ל לשעבר.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: תומר נאוברג, פלאש 90

העיתון "הארץ" דיווח הבוקר כי ראש הממשלה נתניהו מתכוון לקדם בכנסת הקרובה הצעת חוק, שתשלול מבית המשפט העליון את הסמכות להתערב לא רק בנושאי חקיקה אלא גם בהחלטות מינהליות של הממשלה, השרים או הכנסת.

ההצעה נועדה למנוע את העמדתו של נתניהו לדין, ותאפשר לכנסת להפוך החלטה של בית המשפט העליון העליון להסיר את חסינותו, אם תתקבל.

חקיקה כזו, המרחיבה את פסקת ההתגברות שנידונה בעבר, תעקר למעשה את יכולתו של בית המשפט לבקר את החלטותיהם המנהליות של נבחרי הציבור, צעד שנתניהו מעולם לא תמך בו בפומבי.

על מנת לוודא שחקיקה כזו אכן תקודם נתניהו מתכוון לצרף להסכמים עם השותפות לקואליציה ולקווי היסוד של הממשלה נספח משפטי שמגובש בימים אלו על ידי השר יריב לוין בתיאום עם ח"כ בצלאל סמוטריץ'.

מטרתו של נתניהו בתיקון הזה היא למנוע מצב שבו לאחר תיקון חוק החסינות ועדת הכנסת מחליטה שלא להסיר את חסינותו אך בג"ץ הופך את ההחלטה, כפי שקרה במקרה של ח"כ מיכאל גורולובסקי.