נתניהו וריבלין. היום
נתניהו וריבלין. היוםצילום: חיים צח לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נפגש היום (שני) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במשכן הנשיא.

בסיום פגישתם נענה הנשיא לבקשת ראש הממשלה והעניק לו ארכה בת שבועיים לתקופת מלאכת הרכבת הממשלה.

במסמך ההארכה כתב הנשיא נשיא המדינה: "לאחר שהצגת בפני את הצורך בהארכת התקופה להשלמת תהליך הרכבת הממשלה, לבקשתך, על פי סעיף 8 לחוק יסוד: הממשלה, הריני מאריך את התקופה הנתונה לך לשם מילוי תפקיד הרכבת הממשלה בארבעה עשר יום."

על פי חוק יסוד הממשלה, לראש הממשלה בנימין נתניהו, ניתן פרק זמן של 28 ימים להרכבת הממשלה, נשיא המדינה רשאי להאריך תקופה זו לתקופה נוספת אשר אינה עולה על 14 ימים.

אתמול הסביר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, "כמקובל בפעמים הקודמות בהרכבת הממשלה, אני מתכוון לבקש ארכה מנשיא המדינה. ארכה כזו לא רק שהיא מקובלת, היא גם מתבקשת לאור אילוצי לוח הזמנים שנבעו מריבוי האירועים הפעם - חול המועד פסח, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי צה"ל ומערכות ישראל, יום העצמאות והאירועים הביטחוניים סביב רצועת עזה".

פרץ: הפרסומים הבוקר - לא על דעתנו

הבוקר נפגשו כזכור צוותי המשא ומתן של איחוד מפלגות הימין והליכוד לפגישת משא ומתן נוספת, על רקע הפרסומים אודות יוזמות חקיקה שונות שמקדם ראש הממשלה להשבת האיזון בין המערכת הפוליטית למערכת המשפט.

בפתח הפגישה אמר הרב פרץ לערוץ 7, "אנחנו במשא ומתן וכל הדברים שיוצאים הם לא על דעתנו. אנחנו בהחלט מתכוונים לא להיות פרווה בכל נושא המשפט ורוצים את תיק המשפטים כדי לסייע לכך שהמשפט במדינת ישראל יראה יותר נכון ומדויק וכל רשות יהיה לה את המקום שלה".

בנוגע לפרסומים אודות חקיקת חוק שיעניק חסינות לנתניהו מהעמדה לדין אמר הרב פרץ, "אנחנו דנים על הדברים האלה במשא ומתן".