חובות
חובותצילום: pixabay

לאחרחמשעשרהשניםשלהליכיהוצאהלפועל, סייעעו"דגיאסרוסילחייבשהוכרזכמוגבלבאמצעים, למחוקחובשלמעל 140,000 שקליםבהליךהפטרמזורזבתוך 9 חודשים!

חייב בהוצאה לפועל אשר הוכרז כמוגבל באמצעים, רשאי לפנות ללשכת ההוצאה לפועל ולהגיש בקשה לקבלת צו הפטר, בתנאי שהוא עונה על דרישות חוק ההוצאה לפועל, הכוללות: עמידה בצו תשלומים חודשיים, שיעור החוב וכדומה. משמעות מתן צו הפטר היא שכל החובות, פרט לחובות מסוימים שההפטר לא חל עליהם, נמחקים, והחייב רשאי לפתוח דף כלכלי חדש בחייו.

עו"ד גיא סרוסי, סייע לאדם אשר נכנס לחובות ונמצא במשך 15 שנים בהליכי הוצאה לפועל, כחייב מוגבל באמצעים. הבקשה לצו הפטר הוגשה אל לשכת ההוצאה לפועל בתל אביב, בהתאם להוראות פרק ז1, סימן ב' לחוק ההוצאה לפועל.

מטרת הבקשה למתן הפטר היא לנסות לשקם את החייב שנמצא תקופה ארוכה בהליכים, תחת ההגבלות הכרוכות בכך, כולל: צו עיכוב יציאה מהארץ, הגבלה כלקוח מוגבל מיוחד בבנק, הגבלת שימוש בכרטיסי אשראי ועוד. כאשר יתרת החוב בתיק האיחוד, במקרה זה, עמדה על סך של 111,300 שקלים. מלבד זאת, לחייב היו חובות חיצוניים של 30,000 שקלים.

החייב, יליד 1967, עובד כנהג עצמאי בהובלות רכב, נשוי ואב לארבעה ילדים. אשתו אינה עובדת ואין לה הכנסה. עו"ד גיא סרוסי ציין כי לאחר שנים רבות שהחייב נכנס לחובות, הוא עמד בצו התשלומים שלו, בסך של 1,500 שקלים בחודש, למעט תקופה שהייתה לו בעיה רפואית ולאורך השנים הוא נלחם על קשיי מחייתו, כדי להחזיר את החובות ולפרנס את בני משפחתו.

עו״ד גיא סרוסי ניהל עבור החייב את ההליך תוך עמידה על זכויותיו להפטר ואף הצליח לפטור אותו מחובות חיצוניים, בסך 30,000 שקלים, בגין תאונה אותה שעבר החייב ואף חוב לרשות המים!

החייב הצהיר כי אין לו הכנסה נוספת מלבד השכר שהוא מרוויח כנהג. אשתו לא עובדת מכיוון שאמא שלה עברה אירוע מוחי והיא מסייעת בטיפולה. החייב ציין כי הוא בודד בארץ, אין לו פה אף אחד ואין לו קרן השתלמות. עוד הוסיף כי אף אחד לא רוצה להיות חייב, אך לפעמים המצב מביא אותך לזה.

לאחר בחינת התיק וחקירת החייב, סברה רשמת ההוצאה לפועל כי החייב מצוי בהליך מאז שנת 2009, עומד בצו התשלומים כנדרש, ובהעדר התנגדות הנושים, קבעה כי נסיבותיו האישיות מצדיקות מתן צו הפטר, על כן קיבלה את הבקשה.

כשבוע לאחר קבלת ההפטר, יצא החייב את הארץ לחופשה, מה שלא היה ביכולתו לעשות משך 25 שנה, בפעם הראשונה ללא חובות!

בנסיבות אלה, הורתה הרשמת על פיזור תיק האיחוד, ביטול הכרזת החייב כמוגבל באמצעים, ביטול כל ההגבלות שהוטלו עליו במסגרת ההכרזה וביטול כל ההגבלות שהוטלו בכל אחד מתיקי ההוצאה לפועל המתנהלים נגדו, כך שבסופו של דבר יתרת החוב בתיק האיחוד על סך של 111,300 שקלים נמחקה יחד עם 30,000 שח חובות חיצוניים.