שאנור
שאנורצילום: דוברות

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שמקדם את החוק לביטול ההתנתקות מצפון השומרון, קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו לתמוך בחוק ולהצהיר עליו עוד טרם השבעת הממשלה החדשה.

דגן מגיב לדיווח ברשת ב' ולפיו נתניהו מתכון לפעול להחלת ריבונות על היישובים הישראלים אך לא להעברת חוק ביטול ההתנתקות מצפון השומרון, כדי לא ''להרגיז'' את האמריקאים עם מהלכים חד צדדיים.

"חוק ההתנתקות מצפון השומרון יבוטל, החוק הזה הוא אות קין ואנחנו נבטל אותו", הבטיח דגן שגורש בעצמו משאנור, ''אני מאוד מאוכזב מהדברים שנתניהו אמר, אם נתניהו לא רוצה שאות הקין ההיסטורי הזה של גירוש 10,000 בני אדם מבתיהם יהיה על המצח שלו, הוא יכול וצריך לקדם את החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון, שהמשמעות שלו היא החזרת חופש התנועה לישראלים בישובי צפון השומרון שנעקרו בגירוש ותיקון העוול.

''אנחנו מצפים מראש הממשלה להודיע בקולו שהחוק לביטול חוק ההתנתקות ייכנס לקווי היסוד של הממשלה כפי שביקש איחוד מפלגות הימין ובצדק. ידע ראש הממשלה כי חברי הכנסת, שרי הממשלה, אלפי מגורשים והעם בישראל מחכים למוצא פיו בעניין זה''.

דגן הוסיף ''מעבר לעוול כלפי המגורשים שצריך לתקן יש כאן אמירה ברורה של המדינה: ניסינו, חוטפים טילים, אז איפה שאפשר לתקן, נתקן. ההסתתרות מאחורי גבם של האמריקאים בסוגיה כזו חשובה, איננה מתקבלת".