פיירברג עם פרנקו. השיקו את המכביה ה-21
פיירברג עם פרנקו. השיקו את המכביה ה-21צילום: רן אליהו

במלון "ווסט לגון" בנתניה התקיים הערב (שני) אירוע הפתיחה לקראת משחקי המכביה ה-21 שתערך בישראל בקיץ 2021.

האירוע נערך בהשתתפות 250 נציגי מכבי תנועה עולמית מהארץ ומהעולם ובהשתתפות ספורטאים ישראלים מובילים כמו המדליסט האולימפי הג'ודוקא אורי ששון והקופץ במוט אלוף אירופה אלכס אברבוך וכמובן ראשי מכבי היו"ר אילן פרנקו, מנכ"ל המכביה רואי הסינג, ראשת העיר נתניה מריים פיירברג וסגן ראש עיריית ירושלים אלישע פלג.

באירוע נחשף הסמל שילווה את כל משחקי המכביה ה-21, שעתידים להיות אירוע שעוד לא היה כמותו בישראל מעולם ובכלל בכל תולדות משחקי המכביה. למעלה מעשרת אלפים ספורטאים יגיעו לישראל במסגרת המשחקים הייחודיים ויחד עם עוד כ-20,000 מלווים, אלה צפויים להכניס כספים רבים לכלכלת ישראל.

הלוגו שנחשף באירוע הערב עוצב ע"י איתי בלאיש, שמונה למנהל הקריאייטיב של המכביה 2021, ובמהלך האירוע אף הוצגו תאריכי המשחקים כשאלה יתקיימו בין ה-20 ביולי ל-3 באוגוסט 2021, כאשר טקס הפתיחה הססגוני ייערך באיצטדיון טדי שבבירה.

האירוע הערב התקיים במסגרת הקונגרס השנתי הבינלאומי של מכבי תנועה עולמית המתקיים בישראל, ובאירוע הוכרז כי בדרך אל המכביה יתקיימו בקיץ הקרוב משחקי מכבי 'פאן אמריקה' במקסיקו סיטי בהשתתפות 4,000 ספורטאים יהודים, ומיד לאחריהם משחקי 'מכבי אירופה' אשר ייערכו בבודפשט בהשתתפות 3,000 ספורטאים. על פי ראשי מכבי, שני אירועים אלו יהוו את יריית הפתיחה העולמית לקראת משחקי המכביה, שתהיה כאמור לגדולה ביותר מאז יצאו המשחקים לדרך ב-1932.

במכבי תנועה עולמית בוחנים צירוף של ענפי ספורט נוספים, מעבר ל-40 הענפים שבהם התחרו עד כה, ומדובר בגלישה, כדורגל חופים, כדורשת וטיפוס.

הערים המרכזיות שיארחו את המשחקים הן ירושלים, שתהיה כיאה לה בירת המכביה, חיפה – שאירחה בקיץ האחרון את מכביית הנוער, ונתניה שתארח את משחקי המאסטרס ואירחה בעבר תחרויות רבות.

הצוות הבכיר שינהל ויוביל את משחקי המכביה יכלול את יו"ר המכביה הנכנס, ניצב בדימוס אילן פרנקו, את רואי הסינג שקודם לשמש כמנכ"ל המכביה, ואת גליל יצחקי – ראש מטה המכביה.

במסגרת הקונגרס שנערך השבוע לכל אורך השבוע, במכבי תנועה עולמית הזמינו את קומישנר ליגת ה-NBA, ליגת הכדורסל הטובה בעולם, דייויד סילבר, להיות אורח כבוד במשחקים. גם אגדת ההתעמלות, נאדיה קומנצ'י, הוזמנה והודיעה כי תשמח להגיע כאורחת למשחקים.

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר אמרה במהלך האירוע הערב כי "נתניה גאה לארח את משחקי המכביה ולהוות המוקד לחשיפת סמל משחקי המכביה ה-21 שייערכו בקיץ 2021".

"אנו נרגשים ושמחים להשיק את מכביה 2021", אמרו במטה המכביה. "אנו בטוחים כי שיתוף הפעולה לו אנו זוכים ממשרדי הממשלה, הרשויות המקומיות ובראשן ירושלים, חיפה ונתניה, וכמובן החיבור המצוין בין המכביה לבין הקהילות היהודיות בתפוצות, יבטיחו את הצלחת אירוע הספורט הבינלאומי-ציוני הגדול ביותר בישראל. משחקי המכביה יהיו מאירועי הספורט הגדולים בעולם, והאטרקטיביים ביותר לקהל הישראלי".