השליח של טראמפ נגד החקיקה האנטי-יהודית

אילן קאר, השליח המיוחד של ממשל טראמפ למאבק באנטישמיות, נאם אמש (שני) בפני חברי ועידת רבני אירופה באנטוורפן, בלגיה.

קאר ציין בפני הרבנים כי יש משבר אמיתי בנושא האנטישמיות ויש "מפגש של מקורות השנאה האנטישמית".

"תנועות הימין הקיצוני, התנועה האנטי-ישראלית הקיצונית השמאלנית, האסלאם הרדיקלי, הן תנועות שיש להן מה לשנוא זו את זו הרבה יותר ממה שהן שונאות כל דבר אחר", אמר קאר, "אך מאוחדות עם המחלה העתיקה הזו של האנושות - האנטישמיות".

רבני אירופה מתמודדים לא רק מול אתגרי האנטישימיות הקלאסית אלא גם אל מול חקיקה במדינות שונות ברחבי אירופה שמכוונת נגד השחיטה על פי ההלכה היהודית כמו גם חקיקה נגד קיום ברית מילה. השליח המיוחד של ארה"ב יצא נחרצות נגד החקיקות המדוברות.

"יש את החקיקה המבישה נגד שחיטה ואת הדיבורים על חקיקה שתאסור ברית מילה", אמר קאר, "אגיד לכם מה זה, מדובר בלא אחר מאשר גירוש כפוי של הקהילה היהודית ממדינה שמאמצת את החקיקה הזו. גירוש כפוי - וזה בלתי נסבל".

"כבוד הרבנים", קרא השליח האמריקאי בשילוב מילים בשפה העברית, "בואו נצעד יחד, כתף אל כתף. בואו נלחם באתגרים אלה - האתגרים מול האויב מבחוץ, והאתגרים מבפנים. כדי שנוכל לבנות יחד עתיד יהודי - עתיד של תורה, עתיד של מסורת, עתיד של זהות יהודית, עתיד של אלוקות, עתיד של אחדות עם ישראל ואהבת ישראל. כדי שנוכל לקיים 'תיקון עולם במלכות שדי' ושנוכל לבנות את העתיד הטוב יותר שילדינו ונכדינו ראויים לו נואשות".