גדעון סער
גדעון סערצילום: ישראל ברדוגו

יו"ר ארגון להב"ה למניעת התבוללות, פעיל הימין בנצי גופשטיין, פנה במכתב גלוי לח''כ גדעון סער מהליכוד וביקש ממנו לפעול לכך שבתו תפסיק את הקשר עם השחקן הערבי אמי חורי.

גופשטיין כתב לסער בנימה אישית: "אין ספק שאתה כיהודי גאה הנאמן למורשת ישראל סבא, מתנגד לקשר הזה. לא מדובר בגזענות חלילה אלא בסוד קיומו של העם היהודי. לעיתים קורה שכביכול בשם האהבה יש כאלה ששוכחים מאין הם באו ולאן הם הולכים. נדמה להם שאנחנו עם ככל העמים, והאהבה היא עיוורת ומעל הכל".

גופשטיין ממשיך וכותב: "כאב יהודי מוטלת עליך החובה להסביר לאלונה, באהבה, שלעם ישראל יש יעוד וחזון לעולם כולו. שהיא בת למורשת ארוכה, למסורת רבת ועתיקת שנים, שהיא היא אשר שמרה עליו במשך כל שנות הגלות הארורה, בה סבל עם ישראל מרדיפות, אינקוויזיציות, מסעי צלב, פוגרומים ושואה.

''מסורת זו קבעה הבדלה מהגוי ושמירה על יחודו של העם היהודי. בגלל שמירה על מסורת זו החזקנו מעמד, ויכלנו מוסרית ופיזית להגיע חזרה לארץ ישראל ולהקים בה את מדינת ישראל, המדינה שעליה חלמנו והתפללנו במשך אלפיים שנה, 'ותחזינה עינינו בשובך לציון'".

את המכתב חותם יו"ר להב"ה בהצעה לסיוע עבור סער: "אשמח להיפגש איתך ביחד עם הצוות המקצועי שלנו שמטפל בהרבה מקרים דומים ולשוחח עימכם פנים אל פנים, ונלמד יחד את חשיבות העניין וכיצד לעזור לאלונה לא לנתק את עצמה משרשרת הזהב של עם ישראל".

גופשטיין מסר, "המקרה של אלונה לצערי הוא אחד מיני מקרים רבים בהם אנו נתקלים לעיתים תכופות בארגון להב"ה. מצער כי צעירות יהודיות רבות אינן מודעות לחשיבות שמירת הגחלת היהודית ולכך שלו עם ישראל יתבולל הוא ייעלם ולא יישאר ממנו זכר. כמו במקרים רבים אחרים, אני מקווה כי גם כאן נצליח לשכנע את אלונה כי הקשר הזה מזיק לה ולעם ישראל, ואני מקווה שתעזוב את חורי ותכיר במהרה חתן יהודי".