הרב בני אלון
הרב בני אלוןצילום: יח"צ

הרב אליהו אלקסלסי, ראש ישיבת ''בני רחל'' במתחם קבר רחל, סופד בערוץ 7 לרב בני אלון זצ''ל במלאת שנתיים לפטירתו.

הרב אלון כיהן כשר התיירות וכחבר הכנסת, היה יושב ראש מפלגת מולדת ויו"ר הרשימה המאוחדת האיחוד הלאומי-מפד"ל. קודם לכן היה ראש ישיבת בית אורות וממייסדי היישוב בית אל.

"הייתי בחור בשיעור א' ב'עטרת כהנים' וביקשנו מהרב אבינר רב בגמרא שנוכל להבין אותו, והוא בחוכמתו קלע והביא לנו את הרב בני אלון והתחברנו אליו. זה היה מדהים, השיעורים באמונה שלו, השיעורים בגמרא. זה תלמיד חכם שהמידות שלו היו מעולות", מספר הרב אלקסלסי.

"אחר כך, במשך השנים המשכתי בעטרת כהנים והרב בני גאל את הבית בשכונת בית אורות. הוא ביקש מאיתנו לבוא לבית אורות להקים ישיבה, היה לו כוח מגנטי, אי אפשר היה לסרב לו. הוא היה דמות תורנית אבהית, אני זוכר אותו פתאום מופיע באמצע הלילה בישיבה, זה היה בתקופת האינתיפאדה והוא חש שאולי קרה משהו אז הוא בא לבקר בישיבה. בשבתות היה מאוד מיוחד איתו".

ריבלין על הרב בני אלון: "איש ענק עם לב עצום"

הרב אלקסלסי סיפר על החלטתו של הרב אלון לקפוץ למים הפוליטיים, "היתה לו עוצמה רוחנית ועוצמה של אהבת ארץ ישראל וירושלים מיוחדת במינה. כל הזמן בער בו הנושא של איך לעזור לעם ישראל והוא הרגיש שהגיעה העת לצאת לפוליטיקה הישראלית.

''הוא הרגיש שהכל בער תרתי משמע והתבשל בליבו לצאת לחיים הפוליטיים. בתור שר בממשלה הוא הפעיל את כל הקשרים שלו ועזר להרבה ישיבות, למקומות בירושלים, כל מה שקשור לגאולת ישראל".

"מפעל החיים האחרון שלו היה הישיבה בקבר רחל", סיפר הרב אלקסלסי, "לפני עשר שנים הרב בני מתקשר אליי ומבקש ממני להפגש איתו, הוא מספר לי על קבר רחל. הוא ביקש ממני לבוא ואמרתי לו כן, פחדתי להגיד לו לא. היו אז בעיות ביטחוניות קשות, לא נתנו לנו להכנס לישיבה אלא באישור של מג"ב, היינו שם רק עד השעה חמש והיו מוציאים אותנו.

''את כל הדברים המשפטיים הרב בני לקח על עצמו וסידר את הכל כדי שהישיבה תוכל לצמוח ולפרוח, בסוף קיבלנו אישור לינה במקום ואז הקמנו את הישיבה''.

70 תלמידים לומדים היום בישיבה, שמונה משפחות גרות מסביבה. ''המקום חי ופורח. אנחנו עובדים עכשיו על הגדלת המקום, גם הגדלת המשפחות, גם בניין חדש לישיבה וגם 3 חלקות שעומדות על הפרק להיכנס אליהן כדי להרחיב את ההתיישבות, אנחנו ערוכים לקליטת שיעור א' גדול בשנה הבאה, זה בניין של הרב בני, זה הכל יונק מהרוח שלו".

הרב אלקסלסי הוסיף, "פה חייבים להזכיר גם את הרב חנן פורת, מלבד מה שבחיים הוא הציל אותו במלחמת יום הכיפורים הם היו חברים טובים והוא היה מעורה בכל העניינים".

הרב אלקסלסי סיפר על האתגר בהקמת ישיבה בקבר רחל. "בשנים הראשונות היה מאוד קשה, בעיקר הפחד מהמטענים הוא היה איום ונורא. בשלוש שנים האחרונות נכנס מח"ט שעשה שם סדר. הצבא, מג"ב ומסתערבים עובדים שם בצורה טובה ואפשר להגיד שהמקום שקט, מידי פעם כמו בכל מדינת ישראל יש בקבוקי תבערה ואבנים, אבל ברוך ה' המצב טוב".