אביו של הנער הנאשם
אביו של הנער הנאשםצילום: חוננו

פרקליטות מחוז מרכז הודיעה אחר הצהריים (שלישי) לביהמ"ש המחוזי מרכז כי תגיש ערר לביהמ"ש העליון על ההחלטה להעביר את הנער בן ה-16 הנאשם בהריגת עאישה ראבי למעצר בפיקוח אלקטרוני.

הנער מואשם בהריגה בנסיבות מעשה טרור, יידוי של אבן לעבר כלי תחבורה בנסיבות מחמירות בנסיבות מעשה טרור, חבלה במזיד ברכב בנסיבות מעשה טרור.

בפרקליטות טוענים כי חוות של ד"ר חן קוגל לא אמורה לשנות את הקביעה כי קיימות ראיות לכאורה כבדות משקל ובעלות עוצמה להוכחת אשמתו של הנער

בפרקליטות אף מוסיפים כי פרקליטי הנער הסכימו שיש בתיק ראיות לכאורה לאשמתו של הנער, אף שלעמדתם כבר היו ברשותם זה מכבר חוות דעת מאת ד"ר קוגל, בהן הביע הסתייגויות מסוימות בנושא, וזאת נוכח ריבוי, גיוון ועוצמת הראיות לכאורה התומכות בהיבטים אלה בכתב האישום, והנוגדות את הסתייגויות ד"ר קוגל, אשר בית המשפט לא נדרש אליהן כי הדבר כלל לא היה שנוי במחלוקת.

"אל מול כלל ראיות רבות, מגוונות, מוצקות והרמטיות אלה, ניצבות לבדן הסתייגויות מסוימות שהעלה ד"ר קוגל במסגרת חוות דעתו. לפיכך, הפרקליטות סבורה שמדובר בסוגיה ראייתית שולית, שאין בה כדי לכרסם בתשתית הראייתית, ואין זה מפתיע כלל ועיקר שגם באי כוח המשיב סברו כן, כאשר הצהירו כאמור שאינם חולקים בכל דרך על קיום ראיות לכאורה להוכחת האירוע כפי שמתואר בכתב האישום", נאמר בהודעת הפרקליטות.