גדעון סער
גדעון סערFlash 90

יו''ר ארגון להב''ה בנצי גופשטיין מגיב הערב (שלישי) לח''כ גדעון סער (מהליכוד) שביקש להניח לבתו אלונה, על רקע העובדה שהיא יוצאת עם שחקן ערבי.

''הכל מאהבה'', כתב גופשטיין לסער. ''ולא, התבוללות זה לא דבר פרטי. אנחנו עם ישראל מייצגים קצת יותר מאדם פרטי. והקשר הזה יהרוס לה את החיים הפרטיים. אז כדאי שתייעץ לבת האהובה לעזוב את הערבי''.

מוקדם יותר הגיב סער לביקורת שנשמעה ביממה האחרונה כלפי בתו אלונה שמנהלת מערכת יחסים עם השחקן הערבי אמיר חורי. סער צייץ בחשבון הטוייטר שלו: "אלונה, הבת האהובה שלי, היא אדם פרטי. צאו מהחיים הפרטיים שלה!".

הביקורת על בתו של סער נשמעה בין היתר מפי גופשטיין ששיגר אליו מכתב גלוי: "אין ספק שאתה כיהודי גאה הנאמן למורשת ישראל סבא, מתנגד לקשר הזה. לא מדובר בגזענות חלילה אלא בסוד קיומו של העם היהודי. לעיתים קורה שכביכול בשם האהבה יש כאלה ששוכחים מאין הם באו ולאן הם הולכים. נדמה להם שאנחנו עם ככל העמים, והאהבה היא עיוורת ומעל הכול".

גופשטיין המשיך: "כאב יהודי מוטלת עליך החובה להסביר לאלונה, באהבה, שלעם ישראל יש יעוד וחזון לעולם כולו. שהיא בת למורשת ארוכה, למסורת רבת ועתיקת שנים, שהיא היא אשר שמרה עליו במשך כל שנות הגלות הארורה, בה סבל עם ישראל מרדיפות, אינקוויזיציות, מסעי צלב, פוגרומים ושואה.

''מסורת זו קבעה הבדלה מהגוי ושמירה על יחודו של העם היהודי. בגלל שמירה על מסורת זו החזקנו מעמד, ויכולנו מוסרית ופיזית להגיע חזרה לארץ ישראל ולהקים בה את מדינת ישראל, המדינה שעליה חלמנו והתפללנו במשך אלפיים שנה, 'ותחזינה עינינו בשובך לציון'".

את המכתב חתם יו"ר להב"ה בהצעה לסיוע עבור סער: "אשמח להיפגש איתך ביחד עם הצוות המקצועי שלנו שמטפל בהרבה מקרים דומים, ולשוחח עמכם פנים אל פנים, ונלמד יחד את חשיבות העניין, וכיצד לעזור לאלונה לא לנתק את עצמה משרשרת הזהב של עם ישראל".