תמונה שהתנוססה באתר לזמן קצר
תמונה שהתנוססה באתר לזמן קצרצילום: TPS

מנכ"ל תאגיד השידור 'כאן' מתייחס הבוקר (רביעי) לתקרית בה נפרץ אתר האינטרנט של התאגיד במהלך שידור חצי הגמר של האירוויזיון.

"חמאס עומד ככל הנראה מאחורי מתקפת הרשת", אמר קובלנץ בראיון בגלי צה"ל, והוסיף כי הנושא נמצא בבדיקת מערך הסייבר: "תוך דקות הצלחנו לנטרל את הפרצה וזה כנראה הניצחון המהיר ביותר של ישראל על חמאס".

האתר העביר בשידור חי את חצי גמר תחרות השירה האירופית במספר שפות ובהנגשה מיוחדת למוגבלי ראייה ושמיעה. אלא שלמספר דקות, במקום השידור החי, הופץ סרטון בו נראים טילים נוחתים בישראל לצד המסר: ''ישראל לא בטוחה, תפסו מחסה''.

מהתאגיד נמסר, ''אנו מאמינים כי המסרים לא נצפו על-ידי אנשים רבים. איגוד השידור האירופאי ו'כאן' תאגיד השידור הישראלי רואים בנושא אבטחת סייבר חשיבות רבה והנושא נמצא בבדיקה''.

אמש בתום חצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2019 שהתקיים בתל אביב, נבחרו 10 מדינות שעולות לגמר: יוון, בלארוס, סרביה, קפריסין, אסטוניה, צ'כיה, אוסטרליה, איסלנד, סן מרינו וסלובניה.

מחר (חמישי) ייערך חצי הגמר השני, ובו ייבחרו עשר מדינות נוספות שישתתפו בגמר האירוויזיון שיערך במוצאי השבת הקרובה במתחם EXPO תל אביב.

בגמר הגדול יתמודדו 10 המדינות שנבחרו אמש, יחד עם 10 המדינות שיובילו בחצי הגמר השני, ואליהן יצטרפו ישראל שמקומה בגמר מובטח, לצד בריטניה, ספרד, איטליה, גרמניה וצרפת.

אסי עזר, ארז טל, בר רפאלי ולוסי איוב מנחים את חצאי הגמר ויובילו גם את אירוע הגמר במוצאי שבת.