יריד הלימודים הייחודי, באוניברסיטת חיפה
יריד הלימודים הייחודי, באוניברסיטת חיפהצילום: דוברות האוניברסיטה

אוניברסיטת חיפה והמועצה להשכלה גבוהה, בשיתוף שגרירות סין בישראל ומשרד החינוך הסיני, קיימו את יריד הלימודים הסיני הראשון בישראל.

למעלה מ-30 אוניברסיטאות נבחרות מסין השתתפו ביריד הלימודים ויציעו מלגות, קורסי קיץ, לימודי שפה סינית, לימודים מלאים בסין וחילופי סטודנטים.

אוניברסיטת חיפה ממשיכה לחזק את קשריה הענפים עם מוסדות האקדמיה בסין, כאשר מאות סטודנטים סינים מגיעים ללמוד ולבקר באוניברסיטת חיפה מדי שנה.

בשנה שעברה נחנך מרכז המחקר של אוניברסיטת חיפה בשנחאי, בשיתוף עם האוניברסיטה הסינית הגדולה ECNU - East china normal university. המרכז יתמקד במחקרים בינתחומיים חדשניים בתחומי הביו-רפואה, מדעי המוח ומדעי הסביבה.

נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופסור רון רובין, אמר כי "בחירתם של נשיאי האוניברסיטאות הסיניות להגיע לאוניברסיטת חיפה היא כבוד גדול לאקדמיה הישראלית ולנו, בפרט".

"שיתוף הפעולה ביננו לבין עמיתינו הסינים, הוא עדות נוספת לחשיבותה של ישראל כמעצמת ידע עולמית. אנו, במולטיברסיטה של חיפה, שמים דגש מיוחד על ההיבט הבינלאומי ומאפשרים לסטודנטים שלנו חשיפה לתחומי לימוד חדשים שיאפשרו להם לעסוק בתחומים גלובליים", דברי רובין.