בני יהודה עם הגביע לפני שנתיים
בני יהודה עם הגביע לפני שנתייםצילום: קובי גדעון, לע"מ

פעם אחת בלבד זכתה מכבי נתניה בגביע המדינה בכדורגל. היה זה ב-24 במאי 1978 כשניצחה בגמר הגביע שהתקיים באצטדיון הלאומי לשעבר, אצטדיון רמת גן את לא אחרת מאשר בני יהודה תל אביב. הערב (רביעי) ייפגשו השתיים שוב במעמד גמר הגביע במטרה אחת: להניף את התואר הנכסף בדרך להבטחת המקום שלהן במפעל אירופי בעונה הבאה.

גם נתניה וגם בני יהודה מגיעות למשחק החשוב והיוקרתי הערב במומנטום רע, אחרי שהפסידו את משחקיהן במסגרת ליגת העל במחזור הקודם. עם זאת, בני יהודה למודת ניסיון והצלחה במפעל בו זכתה רק לפני שנתיים כשגברה בגמר על מכבי ת"א, אותה הדיחה העונה בשלב חצי הגמר והייתה לקבוצה היחידה שמנצחת אותה העונה - ועוד פעמיים, בגביע ובליגה.

בכלל, בעוד נתניה הגיעה למעמד הגמר 4 פעמים, הכתומים משכונת התקווה הגיעו למעמד היוקרתי שבע פעמים, מתוכם הניפו את הגביע שלוש פעמים. למעשה, בני יהודה עם הצלחה אדירה במפעל הכדורגל השני בחשיבותו בכדורגל הישראלי כשב-15 השנים האחרונות הגיעה ארבע פעמים למעמד הגמר, כולל הערב, ואם הכל יילך כמתוכנן אז הערב יהיו לה ב-15 השנים הללו גם שתי זכיות.

במשטרת ישראל נערכו באופן מיוחד למשחק הגמר שייערך הערב באצטדיון סמי עופר שבחיפה וכל הכרטיסים אליו, כ-30 אלף, נמכרו.

במשטרת ישראל אמרו כי שוטרי משטרת ישראל ועשרות סדרנים ומאבטחים יתפרסו החל משעות הערב המוקדמות באצטדיון ומחוצה לו על מנת לשמור על הסדר והביטחון, וכדי להסדיר ולהכווין את התנועה של האוהדים הרבים שיבואו.

במשטרה המליצו לאוהדים הרבים להשתמש בתחבורה ציבורית כמו רכבת ישראל, שדאגה לתגבר את מערך הרכבות לתחנת חיפה חוף הכרמל, הסמוכה לאצטדיון, בדיילים, מנהלים ומאבטחים, ואמרה כי גם תופעל רכבת מיוחדת אשר תצא בשעה 18:08 מתחנת תל אביב ההגנה. הרכבת תעצור בתחנות: תל אביב סבידור מרכז, הרצליה, בית יהושע, נתניה, חדרה, בנימינה. כמו כן, ציבור האוהדים מוזמן לעשות שימוש ברכבות הסדירות היוצאות מתל אביב לכיוון צפון.

ברכבת ישראל אמרו עוד כי בסיום המשחק, יתווספו שלוש רכבת מיוחדת בשיטת "מלא וסע", אשר יצאו מתחנת חוף הכרמל לתחנת תל אביב ההגנה. הרכבות יעצרו בתחנות: בנימינה, חדרה מערב, נתניה, בית יהושע, הרצליה, תל אביב סבידור מרכז ותל אביב ההגנה.

עוד אמרו במשטרה כי עקב בידוק קפדני הצפוי בשערי הכניסה שייפתחו בשעה 18:00, מומלץ לקהל האוהדים להקדים את בואו לאצטדיון וכי כלל צירי הגישה לאצטדיון ייחסמו החל מהשעה 17:00.

לטובת אלה שיבואו לאצטדיון ברכב פרטי, יהיה ניתן לחנות בחניונים הסמוכים לאצטדיון - חניוני הוט, אינטל, מרכז הקונגרסים, בסיס תובלה וחניוני הים בנוסף כמובן לחניוני האצטדיון שם יותר למי שרכש תו חניה מראש לחנות.

גם בתכנית 'בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים' של הקרן החדשה לישראל נערכו למשחק הגמר שיתקיים הערב, כששם הפיקו קליפ בו השחקנים והמאמנים היריבים מאחלים לצד השני להפסיד על כר הדשא אך מבלי להתנהג בצורה אלימה ופוגענית - "בלי לכבד את הצד השני, אין שום טעם למשחק".

אז מי תניף את הגביע המיוחל - נתניה בפעם השניה עם ניצחון על בני יהודה אחרי 41 שנים, או בני יהודה עם ניצחון שלישי בתוך שנתיים בגמר הגביע?