הנהגת איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'
הנהגת איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'צילום: Flash90

מספר צעירים יצאו בקריאה להפוך את רשימת איחוד מפלגות הימין למפלגה אחת ולכונן "פריימריז כוללים של הציבור הדתי לאומי, עם התחייבות לא לצרף או לשריין שום אדם או מפלגה שלא התמודדו".

בשיחה עם ערוץ 7 סיפר מרדכי דצקובסקי מי שיזם את הקריאה ועל המהלך שהם רוצים להניע, "אנחנו כמה חבר'ה אקראיים, בוגרי ישיבות הסדר, תלמידי ישיבות הסדר ובוגרות אולפנות שהבינו שאחרי המריבות בבחירות האחרונות אם אנחנו רוצים להצליח ולהשפיע אנחנו חייבים לאחד כוחות ולתת לציבור להחליט מי הנציגים שלו".

דצקובסקי פירט, "הניסיון בבחירות האלה הראה שאנחנו מאבדים הרבה כוח ואנרגיות על המריבות בין המפלגות, על התפקידים ועל המקומות, כשכל מפלגה טוענת שלה יש יותר אנשים. אנחנו אומרים, בואו נתאחד ונתן לציבור להחליט ולבחור את מי הוא רוצה לראות ברשימה לכנסת. אנחנו בכל זאת מקווים שאנשים יבינו שכל מפלגה תרוויח אם אנחנו נתאחד ונרוץ בפריימריז. אני מאמין ש-12 מנדטים זה יעד בהחלט אפשרי אבל בשביל זה אנחנו צריכים להציג לציבור חזית אחידה".

הוא הסביר למה כדאי דווקא עכשיו, כשאנחנו אחרי מערכת בחירות ועוד רחוקים כנראה מהבחירות הבאות, להניע מהלך כזה. "לקראת הבחירות זה יהיה מאוחר, יגידו כבר אי אפשר. אנחנו מתחילים להניע את המהלך, מתחילים ליצור לחץ ציבורי ולשכנע את האנשים שזה טוב ונכון לציונות הדתית בתקווה שכשיגיעו הבחירות, השטח כבר יהיה מוכן ונלך על המהלך הזה".

הפעילים פתחו דף פייסבוק והודיעו כי בכוונתם לצאת בפרסומים בעלונים, להיפגש עם פוליטיקאים ולדבר בחוגי בית על מנת ליצור דרישה מהשטח למפלגה אחת.

"נפגשנו עם כמה חברי כנסת", דצקובסקי הוסיף, "הם הבינו את הרעיון והם מבינים שזה חשוב אבל הם רוצים קודם כל להרגיש את השטח. יש הרבה אנשים שמאוד התלהבו מהרעיון", אך מצד שני, "יש אנשים בתוך המפלגות שמפחדים לאבד את הכוח שלהם ברגע שהוא ימסר לציבור".

לבסוף ביקש להדגיש כי זאת יוזמה של "הדור הצעיר יותר" אשר הגיע "מכמה פעילים של כמה מפלגות, זה לא מהלך של מפלגה מסוימת באיחוד מפלגות הימין".