דיאנדרה קיין. סיים את העונה הסדירה
דיאנדרה קיין. סיים את העונה הסדירהצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

הרחקה משני משחקים בפועל, קנס כספי על סך 52,000 שקלים ועונש הרחקה על תנאי מארבעה משחקים למשך שנתיים. זהו העונש שקבעה ועדת המשמעת של איגוד הכדורסל נגד שחקנה האמריקאי של מכבי ת"א, דיאנדרה קיין.

כזכור, במהלך הרבע הראשון, כשלוח התוצאות הראה 11:10 לזכות המכבים, ניגש קיין להוציא כדור מתחת לסל קבוצתו שלו, מקום בו ישבו אוהדי היריבה הפועל. האוהדים האדומים קיללו ואף ירקו בהמשך לכיוונו של השחקן כשזה לא הצליח להתאפק, איים לכיוונם עם הכדור ואף ירק בחזרה.

לאחר דקות ארוכות בהם נזרקו מקלות, מצתים וכוסות שתיה מיציעי אוהדי הפועל ת"א לעברו של קיין, החליט צוות השיפוט להרחיק את קיין מהמשחק ולהעמידו לדין.

היום (רביעי) התקיים הדיון בעניינו של קיין שלא בנוכחותו. הדיון שהיה אמור להתקיים רק מאוחר יותר, הוקדם לבקשת תובע האיגוד, זאת בכדי שלא ליצור מצב בו שחקן שהורחק בתחילת השבוע ממשחק יוכל לשחק הערב, כשהמכבים מת"א ישחקו מול מכבי אשדוד.

קיין הודה בהאשמות נגדו והביע חרטה על התנהגותו וטען כי מעשיו נעשו בעידנא דריתחא וכתגובה טבעית לאחר שהרגיש מושפל ופגוע מאוד לאור מעשי אלימות מילולית ופיזית חמורים וקשים ביותר שביצעו אוהדי הפועל ת"א נגדו ולרבות הטחת קללות גזעניות.

בשל הודאתו באשמה, ספג קיין עונש הרחקה משני משחקים בפועל, כשלמעשה זה יחזור רק לתחילת סדרת רבע גמר הפלייאוף, שבסבירות גבוהה תתקיים מול אותה הקבוצה בגלל אוהדיה הורחק - הפועל ת"א.

בנוסף הוטל קנס כספי על קיין בסך 52,000 שקלים במצטבר וכן עונשי הרחקה וקנס על תנאי למשך השנתיים הקרובות במקרה של אירוע חוזר.