בנצי גופשטיין
בנצי גופשטייןצילום: הלל מאיר/TPS

אירית רוזנבלום, מנכ"לית "משפחה חדשה" פנתה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כתגובה למכתב ששלח יו"ר להב"ה בנצי גופשטיין לח"כ גדעון סער מהליכוד בו דרש ממנו לפעול להפסקת הקשר של בתו אלונה עם אמיר חורי, אזרח ערבי ישראלי.

רוזנבלום דורשת לפתוח בחקירה כנגד גופשטיין בגין הפרת חוק הגנת הפרטיות.

"גופשטיין כתב שהוא מסתמך על פרסום בעיתון בטור הרכילות של העיתון 'מעריב', אבל יש הבדל גדול בין פרסום ידיעה רכילותית לבין עשיית שימוש בה בכדי לחבל בחייהם הפרטיים של אנשים, דבר שגופשטיין ביקש לעשות בעצם כתיבת המכתב לאביה של אלונה", כתבה רוזנבלום ליועץ המשפטי.

לדבריה, בכך ביצע גופשטיין עבירה על סעיף 2(1) לחוק הגנת הפרטיות אשר מגדיר פגיעה בפרטיות כ"בילוש או התחקות אחרי אדם, העלולים להטרידו, או הטרדה אחרת".

היא הוסיפה "גופשטיין לא מסתיר את רצונו להטריד את בני הזוג ולפגוע בקשר הזוגי שלהם, אבל הכוונה הזו מוצאת גם ביטוי בהטרדת בני המשפחה באמצעות שליחתו של המכתב ופרסומו בכלי התקשורת".

"הפעילות של גופשטיין מהווה הטרדה ברורה של אלונה וגדעון סער ועל כן אני פונה אלייך על מנת שתבחן פתיחה בחקירה פלילית כנגד הגורם המטריד. פנייתי אלייך נעשית גם מכיוון שגופשטיין משתמש במקרה הזה בכדי לשלוח מסר מאיים ומטריד לא רק לאנשים בהם עוסק המכתב, אלא לזוגות רבים של יהודים ובני דתות אחרות, ומכאן שחשיבות הפתיחה בחקירה היא ציבורית".

יו"ר להב"ה גופשטיין מסר בתגובה "שוב אחת מהזרועות של הגרורה הרפורמית מנסות להשתיק אותי בהגשת תלונות שווא. על אותם גורמים לזכור שבדמוקרטיה מותר להביע דעות אף אם לא כולם מסכימים להם. הם דואגים לזכויות של אויבי ישראל ומנסים להשתיק אותי. כל עוד הם נגדי אני יודע שאני בדרך הנכונה".