הרב יעקב גלויברמן
הרב יעקב גלויברמןצילום: נתי שוחט, פלאש 90

עמותת "יד ביד" בהנהגתו של הרב יעקב גלויברמן פותחת מחר (חמישי) במבצע רחב לסיוע למשפחות ערביות נזקקות במהלך חודש הרמדאן.

בראיון ליומן ערוץ 7 מספר הרב גלויברמן על המיזם המהווה המשך ישיר לשורת מיזמי חסד בהנהגת העמותה שלו.

"בכל מעגל השנה אנחנו מחלקים לכל המשפחות הנזקקות בכל המגזרים ברוך ה'. עכשיו אצלם חודש הרמאדן וזה מביא גם כן לעזור להם", אומר הרב גלויברמן וכמי שמודע היטב לביקורת שאולי תגיע מכיוונים שונים הוא מזכיר: "אני מזכיר כדי לסבר את האוזן שמפני דרכי שלום יש עניין לתת גם להם. הם גרים איתנו בלוד ורמלה וביחסים מאוד טובים ברוך ה', ומפני דרכי שלום אנחנו נותנים להם ועוזרים להם".

"אנחנו כל השנה עוזרים בילקוטים, סלי מזון ושמיכות בחורף. ברוך ה' אנחנו משתדלים לתת לכל אחד ללא הבדל בין צבע וגזע", מוסיף הרב גלויברמן וכשהוא נשאל על 'עניי עירך קודמים', טענה הצפויה להישמע בעקבות המבצע הוא מבהיר כי אכן ידוע שעניי עירך קודמים ומשום כך "אנחנו לא מחזירים אנשים ריקם. כל מי שמגיע אלינו מקבל בצורה מאוד מסודרת דרך רשויות הרווחה. זה לא משהו חדש. משנת 2000 אנחנו כבר בשטח ועוזרים לכולם ומשתדלים לתת לכולם באהבה שלמה".

"אנחנו משתדלים ללכת בדרכו של אהרון הכהן האוהב שלום ורודף שלום ואוהב את הבריות. אין שם סיווג למי ולמה. אוהב את הבריות ובסוף מקרבן לתורה. מי שמכיר אותי אני ממשיך לקרב בדרכים שונות כמו שהרבי מלובביץ' התווה לי את הדרך, ובדרך הזו אנחנו ממשיכים באהבה בחן ובחסד לכולם".

באשר לתגובות מהציבור הערבי, אומר הרב גלויברמן כי "הם מאוד מכבדים ומאוד מעריכים אותי בכלל, ולא מהיום, וזה גורם ליחסי סבלנות. הם חיים איתנו וגרים איתנו בארץ ישראל הקדושה ואנחנו משתדלים לעזור גם להם. גם".

לקראת תום הדברים מזכיר הרב גלויברמן כי במבצע 'קמחא דפסחא' הוענקו על ידי העמותה 12,000 חבילות מזון ליהודים, "ונותנים הכול באהבה. עולם חסד ייבנה בעזרת ה'", כלשונו. עוד הוא מציין כי כבר כעת נמצא משלוח הילקוטים לקראת השנה הבאה בדרכו מסין לישראל. במבצע זה המתקיים מדי ראשית שנת לימודים מחולקים 15,000 ילקוטים מצוידים במכשירי כתיבה, ויתכן שמספרם יעמוד על יותר מכך, הדברים תלויים בסכום שייאסף על ידי התורמים.