צביקה פיק: למדתי את השפה העברית מההתחלהקשת 12

הזמר צביקה פיק (69) שלקה בשבץ מוחי לפני שמונה חודשים, התראיין לחיים אתגר בקשת 12 וסיפר לראשונה על חייו שהשתנו מאז המקרה.

פיק לקה בשבץ במהלך טיסה מלונדון לתל אביב. "הלכתי לישון עייף, פתאום הדיילת העירה אותי. היא שאלה אם אני בסדר ואמרתי לה שכן. חשבתי שאני עייף מאוד. שאלתי אותה 'מה מטריד אותך?' היא אמרה 'לא יודעת, משהו לא בסדר'".

"פתאום הטייס אומר 'מישהו לא מרגיש טוב' ואני חשבתי שזה מישהו אחר", סיפר פיק. רופא שהיה בטיסה בדק אותו. ''הוא הסתכל עלי ואמר לי 'כדאי לך לבדוק מה קורה'. הייתי בהכרה, מדבר והולך. בטח זה מצחיק שאני לא ידעתי שמשהו עובר עליי הכל היה בסדר".

המטוס ביצע נחיתה לא מתוכננת באוסטריה, ופיק אושפז בבית חולים בווינה. "זה לא נעים. פתאום לבד באמצע הלילה בבית חולים. אבל הבנתי שאנשים רוצים לעזור לי. לא יודעים שם שאני צביקה פיק. זה קטע אני חשבתי שיעשו בדיקות והביתה אבל התוכנית התקלקלה. פתאום לא יכולתי ללכת ולא להגיד שום דבר. הביאו אותי לחדר וחיכיתי הרבה זמן ולא היה אף אחד".

במהלך האשפוז הופצו שמועות על מותו של פיק. הוא קרא הכל אך התמקד בחיבוק ובעידוד שקיבל מהציבור. "הרגשתי את כמות האהבה הציבורית. כל כך הרבה דברים טובים אני לא קראתי על עצמי בחיים שלי".

לאחר שחזר לארץ החל פיק את הליך השיקום. "לא יכולתי לדבר. לקח זמן עד שאני למדתי את כל השפה העברית מההתחלה. הפה לא הפיק את כל מה שהוא היה אמור להגיד ופתאום זה נעלם וזהו.

''בהתחלה לא ידעתי איך זה יהיה. אני לא בכיתי אבל זה רע מאוד. יש מקרים שלא מדברים יותר אף פעם. פגשתי אנשים שלא מדברים וזה אסון. התמזל מזלי וישר למדתי את השפה".