לוחמי המליציה החות'ית - שיעית בתימן
לוחמי המליציה החות'ית - שיעית בתימןצילום: רויטרס

פעולת הטרור האיראנית, שבוצעה לפני ימים אחדים באמצעות המורדים החות'ים השולטים בתימן, וכוונה כנגד מתקני שאיבת הנפט של סעודיה, זכתה אתמול לתגובה מוחצת מכיוונה של סעודיה.

על פי הדיווחים הרשמיים, כוחות הממשלה של דרום תימן, המנוהלת על ידי סעודיה והקואליציה של המדינות הסוניות התומכות בה יצאו אתמול למבצע נרחב כנגד המורדים החות'ים, הרגו 97 מהם ולקחו בשבי 120 נוספים.

שלשום דיווחה סעודיה כי החות'ים הצליחו לפגוע בשני מתקני שאיבה שלה, והובילו להשבתתם באופן זמני. סעודיה טענה כי הנזק שנגרם אינו גדול, למרות שהוא מצריך את עצירת השאיבה במתקנים הללו. כמו כן הצהירה סעודיה כי לנזקים שנגרמו למתקני השאיבה, לא תהיה שום השפעה על כמות הייצוא היומי של הנפט מסעודיה.

במסגרת הלחימה המתנהלת בתימן בשנים האחרונות, הצליחו החות'ים להוציא לפועל שורה של תקיפות בתוך שטחי סעודיה.

בתחילה בוצעו המתקפות הללו באמצעות ירי ארטילרי וירי רקטות אל תוך שטחי סעודיה, באזורים הסמוכים לגבול שלה עם תימן, ובהמשך עברו החות'ים לירות טילים בליסטיים שקיבלו מידי איראן, אל עומק השטח הסעודי.

הפעולה האחרונה שבוצעה באמצעות מל"טים ממולכדים, מהווה קפיצת מדרגה ביכולותיהם של החות'ים לעקוף את מערכות ההגנה האווירית של סעודיה, ולפגוע באופן מדויק במטרות שסימנו להם.