צבי האוזר
צבי האוזרצילום: ינאי יחיאל

ח"כ צבי האוזר (כחול-לבן) פנה ביום חמישי האחרון ליועמ"ש, ד"ר אביחי מנדלבליט, וביקש ממנו לעצור את תהליך קידום החוק לביטול מספר השרים בממשלה.

האוזר טען במכתבו ליועמ"ש כי לא יתכן שממשלת המעבר בראשה עומד נתניהו תפעל למען אינטרסים עתידיים של ממשלה בראשותו של נתניהו שהאפשרות להקמתה עדיין אינה ברורה.

"שגגה נפלה ככל הנראה תחת עיניהם המסורות של הייעוץ המשפטי לממשלה, שכן הליך שינוי החוק כאמור נעשה באמצעות מסלול חקיקה שגוי של הצעת חוק ממשלתית ולא הצעת חוק פרטית", טען האוזר.

האוזר ציין כי מלאכת הרכבת הממשלה הוטלה אמנם על נתניהו, אך נכון לרגע זה לא עלה בידו להרכיב ממשלה והוא נאלץ לבקש ארכה מהנשיא לצורך כך, ולאור זאת ספק אם הדבר יעלה בידו כלל.

"המהלך עצמו מציב קושי נוסף מאחר ואנו עשויים למצוא את עצמנו במציאות ובה תוטל הרכבת הממשלה על חבר כנסת אחר אשר יהיה כבול לשינוי החוקתי הקפריזי. כך נגיע חלילה למצב אבסורדי בו משרד המשפטים מתערב במשחק הפוליטי ומייצג אינטרס נוגד לזה שעשוי להקים ממשלה עתידית", ציין האוזר.

לדברי האוזר, "שימוש בהליך של הצעת חוק ממשלתית במהלך כהונה של ממשלת מעבר צריך לשקף אינטרס ציבורי כללי ולא אינטרס פרטיקולרי של תלכיד אופציונלי של מספר מפלגות".

"בשעת בין הערביים, בטרם קמה ממשלה, כל שינוי חוק ולבטח חוק יסוד, שמשרת עניין סיעתי המשקף צירוף נסיבות רגעי צריך להיעשות, אם בכלל, בהצעת חוק פרטית ולא בהצעה ממשלתית באופן המזהם את התהליך הראוי והמקובל", הוסיף האוזר וביקש ממנדלבליט להשיב על מכתבו בהקדם לנוכח דחיפות העניין.