אדלשטיין בעצרת הזיכרון
אדלשטיין בעצרת הזיכרוןצילום: דוברות

מועצת המכינות הקדם צבאיות מקיימת היום (ראשון) עצרת זיכרון לציון שנה לאסון מכינת בני ציון בנחל צפית אשר גבה את חייהם של עשרה חניכים (תשע חניכות וחניך אחד).

בין הנואמים באירוע היו מנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות דני זמיר, מרים פרץ, הרב רפי פרץ, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, והמפכ"ל לשעבר ומי שעמד בראש ועדת הבדיקה של מועצת המכינות רנ"צ בדימוס שלמה אהרונישקי.

פרץ אמרה בנאומה, "שום דבר בעולם לא יכול לחמם לב שראה את צור ואת הבנות גדלות, פורחות, לומדות לפני בגרויות, עומדות לפני חלומות שלא הספיקו להגשים ואתה עומד מול שוקת שבורה, מול חורבן".

פרץ הוסיפה, "אני רוצה לומר לכם: המשפחות האלה הן הגיבורות. היכולת שלהם לעמוד כאן היום להביט בעיניים של כל אחד מכם, לחבק, לאהוב אתכם באהבה גדולה, אבל באותה מידה באותו רגע לחוש את הכאב ואת האבדן הגדול".

יו"ר הכנסת אדלשטיין אמר לחניכים, "למה המכינה מכינה אותנו? לא רק לצבא. המכינה היא תמרור שעוצר אתכם בצומת שמתפצלת לשתי דרכים. דרך ה'בסדר' ודרך ה'מעבר'. הצבא הוא דוגמא טובה. יש חייל שהוא באמת בסדר גמור. המפקדים שלו מרוצים, הוא עושה מה שצריך, אין תלונות. אבל יש גם חייל שהוא 'מעבר'. זה לא פשוט לעשות מעבר. וזה לא תמיד קל למפקדים ולמערכת להתמודד עם חייל שהוא מעבר. ובכל זאת, אני מסתכל עליכם ורואה אלפי חניכי מכינה שהם דור העתיד של ה'מעבר'. מעבר בצבא, בלימודים, בעבודה, במעורבות פוליטית".

"בעוד 20 שנה בני הדור שלי כבר לא ישבו בהנהגת המדינה. אבל אתם כן. ואני יודע שאם תלכו בדרך חבריכם שכבר לא איתנו, שעוד לפני שהגיעו למכינה כבר התנדבו והצטיינו בספורט ובלימודים ועשו כל כך הרבה מעבר, יש לנו על מי לסמוך. בעוד 20 שנה אתם תנווטו את המדינה הצעירה שלנו ותמשיכו להוביל את מה שאבותינו חלמו עליו במשך אלפי שנים- לקבוע את עתידנו במו ידינו", הוסיף אדלשטיין.

ח"כ הרב רפי פרץ אמר באירוע, "אני מאמין גדול במפעל המכינות. מדובר באסון נורא שלא היה צריך להתרחש. אני מבטיח להיות שליח של עולם המכינות גם מהכנסת. הכינוס שמתקיים פה היום הוא חלום ציוני שבו אלפי בחורים ובחורות מכל הקשת שלנו מבטאים את החיבור הכי יפה ומיוחד שאנחנו פוגשים בציבוריות הישראלית. למרות שלא מסכימים על הכל וזה בסדר, עדיין כולנו בעלי מכנה משותף של ההליכה המיוחדת ביחד. נבנה חברה חדשה. מאמינה יותר ומתוקנת יותר. אני מאמין בזה מאוד. דווקא בגלל האסון הנורא הזה אנחנו חייבים לערוך חשבון נפש ולהאמין שצריך להתקדם. לבנות עולם של עקרונות מבורר ושלם".