סנ"צ אלעד קליין, ק' אג"מ מרחב שפלהדוברות המשטרה

חוקרי מפלג "פלס" לחקירת תאונות עבודה בלהב 433 החלו בחקירת תאונת העבודה הקטלנית במהלכה קרסו חלקי מנוף צריח שהתרחשה היום באתר בנייה ברחוב שדרות ז'בוטינסקי ביבנה.

כתוצאה מהקריסה נהרגו ארבעה עובדים, ועובדים נוספים נפגעו. כחלק מהחקירה עוכבו שמונה בעלי תפקידים שונים באתר העבודה, ובמשטרה מציינים כי חלקם יחקרו באזהרה.

מבדיקה ראשונית של האירוע עלה כי המנוף באתר אמור היה להיות מפורק היום, וכי בשעת הקריסה העובדים כבר החלו לפרקו.

במהלך תחילת עבודות הפירוק נשמטה ככל הנראה המשקולת מחלקו האחורי של המנוף, נפלה ופגעה בשלושת הפועלים שהיו למטה, והם נהרגו במקום. המנוף עצמו קרס גם כן, ועובד נוסף שנותר לכוד על רתמות המנוף עצמו חולץ בהמשך, ללא רוח חיים.

פראמדיק מד"א גיא בובליל סיפר, "מדובר באירוע קשה מאוד. 3 פועלים כבני 30 שכבו על הקרקע בסמוך לאתר הבניה עם פגיעות רב מערכתיות קשות מאוד לאחר שנפגעו מחלקי מנוף שקרסו מגובה רב. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם. פועל נוסף, גבר בשנות ה 20 נלכד בראש המנוף כשהוא מחובר לריתמה ונמצא באוויר בין שמיים לארץ".

"כוחות הכיבוי שעלו לגובה הצליחו להוריד את הפועל למרגלות המנוף תוך שימוש בחבלים כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה בפלג גופו העליון. ביצענו בדיקות על מנת להעניק טיפול רפואי אבל הפציעה שלו הייתה קשה ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו בשטח", הוסיף בובליל.