שחקני בני יהודה חוגגים מול נתניה. גם הערב
שחקני בני יהודה חוגגים מול נתניה. גם הערבצילום: פלאש 90

מחזור אחד לסיום עונת 2018/19 בליגת העל בכדורגל, הכל סגור - האלופה זו מכבי ת"א, היורדות הן בני סכנין ומכבי פתח תקווה ומחזיקת הגביע זו מכבי נתניה.

רק שאלה אחת נותרה פתוחה - מי שתי הקבוצות הנוספות מלבד המכבים מת"א ומחזיקת הגביע משכונת התקווה, שייצגו את ישראל במפעלים האירופיים בעוד כחודשיים?

הערב (ראשון) קיבלנו כמעט את התשובה הסופית ונראה כי רק נס במחזור הסיום יקבע אחרת, כשמכבי חיפה והפועל באר שבע התקרבו עד מאוד להיות השתיים הנוספות שייצגו את ישראל באירופה.

דווקא מי שלא שיחקה הערב על מקום באירופה, מי שהגיעה מותשת אחרי הזכיה בגביע והחגיגות לתוך הלילה, בני יהודה, היא זו שסיפקה את התוצאה החשובה של הערב שעזרה לחיפה ולבאר שבע, כשזו גברה בפעם השניה ברציפות בתוך ארבעה ימים על מכבי נתניה וגרמה לה נזק גדול במאבק על הכרטיס לאירופה.

נתניה, שרק לפני ארבעה ימים ספגה מכה מנטלית קשה, כשכבר הובילה במשך 82 דקות על בני יהודה בגמר הגביע וראתה כיצד התואר הנכסף מגיע לידיה, הפסידה בסוף בדו-קרב פנדלים לאחר שתי עד הארכות בהן לא הוכרע המשחק, והערב מול אותה בני יהודה כבר התפרקה לחלוטין.

עד כמה התפרקה נתניה יעידו המספרים הבאים: 3 המשחקים האחרונים בין השתיים, כולל זה מלפני ארבעה ימים הסתיימו בתיקו בתום 90 הדקות, הערב זה הוכרע כבר בדקה ה-13 כשבני יהודה עלתה ל-0:2, 7 פעמים רצופים לא הצליחה בני יהודה לשמור על שער נקי, עד הערב.

עם זאת, ההיסטוריה מלמדת כי ניצחון הערב של בני יהודה לא היה כל כך מופרך זאת לאור העובדה כי 11 מפגשי הליגה האחרונים ביניהן, מאז נובמבר 2012 לא הניבו ניצחונות ביתיים ובכלל - הניצחון הביתי האחרון של נתניה על בני יהודה היה בדצמבר 2011.

וכך, כשההיסטוריה בעדם, הגביע איתם והרוח גם כן, בני יהודה מנצחת את מכבי נתניה בפעם השניה ברציפות בתוך ארבעה ימים, הפעם לא בפנדלים אלא בתוצאה 2:0 ומנחילה לה הפסד שיכול להכריע עבורה את העונה כולה ולמנוע ממנה לייצג את ישראל באירופה.

מי שכאמור נהנו מההפסד של נתניה אלו הפועל באר שבע ומכבי חיפה.

הדרומיים שהפסידו לראשונה בהיסטוריה שלהם את שני משחקי הבית הקודמים שלהם באצטדיון טוטו-טרנר, מיאנו לרשום היסטוריה שלילית מפוקפקת נוספת בעונה הרעה שעוברת עליהם ועם שער ניצחון דרמטי של תומר יוספי בדקה ה-88 מול הפועל חדרה שעברה טלטלה בעמדה שעל הקווים ואומנה הערב על ידי רון קלר מחליפו של ניסו אביטן שפוטר וחתם בהפועל ת"א, שער הבכורה של יוספי בליגת העל, מקרב האדומים מבירת הנגב למרות הכל לאירופה.

חדרה, שניצחה את חיפה במחזור האחרון, בפעם השניה ברציפות בפלייאוף העליון, חוזרת לסורה עם הפסד שמעלה את באר שבע אל המקום השני בטבלת ליגת העל בכדורגל.

חיפה גם כן נהנתה משער דרמטי ומאוחר, כשג'ורג' מנדז'ק כבש לזכותה את שער השיוויון במשחק מול האלופה הנכנסת מת"א בדקה ה-88 וקבע - תיקו 1:1 וצעד נוסף של חיפה בדרך אל הכרטיס לאירופה.

יחס השערים הטוב יותר של באר שבע על פני חיפה ונתניה מקרב אותם עד מאוד בסופו של דבר אל המקום המוביל למפעלים האירופיים, למרות הכל, במה שאולי מעיד יותר מכל על חולשת הליגה.

חיפה ונתניה? אלו ייפגשו במחזור הבא, מחזור הסיום של עונת 2018/19 בליגת העל בכדורגל, למשחק ראש בראש על הכרטיס הנוסף לאירופה.