מוטי יוגב
מוטי יוגבצילום: אסתי דזיובוב/TPS

חבר הכנסת מוטי יוגב מהבית היהודי מגיב בצהריים (שלישי) למכתבם של חברי פורום ''מפקדים למען ביטחון ישראל'', שבו הם מזהירים כי החלת הריבונות על יהודה ושומרון תסכן את ביטחון מדינת ישראל.

"נדמה שאותם בכירי מערכת הביטחון שתמכו בהסכמי אוסלו - שהביאו למעלה מ-1,000 הרוגים - ותמכו בהתנתקות - שהביאה על ישראל עשרות אלפי טילים - לא הבינו את הלקח: רק אחיזה ביטחונית ואזרחית בכל השטח תשמור על ביטחון תושבי ישראל", אמר יוגב.

על המכתב שפורסם בחדשות 12 חתומים 200 אנשי ביטחון לשעבר, בהם חברי תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל" ובכירים ששירתו בצה"ל בשב"כ, במוסד ובמשטרה. לטענתם, סיפוח היישובים הישראלים יוביל להפסקת התיאום הביטחוני מצד הרשות הפלסטינית, והוואקום הביטחוני שייווצר יתמלא בידי החמאס וגורמי טרור חמושים אחרים.

"החלת החוק הישראלי על שטחי יהודה ושומרון - כולם או חלקם - שלא במסגרת הסדר מדיני, תוביל לתגובת שרשרת שתפגע קשות בביטחון המדינה, בכלכלתה ובמעמדה האזורי והבינלאומי", כתבו הבכירים. עוד הדגישו כי "סיפוח ללא הסכם מסכן את ביטחון ישראל ואת חיי התושבים".

"מבקשים להתריע מבעוד מועד כי מה שיחל בהחלת ריבונות על שטח מוגבל יידרדר בהכרח לסיפוח מלא של יהודה ושומרון, על מיליוני התושבים הפלסטינים", כתבו אנשי הביטחון.