נירית זמורה
נירית זמורהצילום: חזקי

בבית המשפט הצבאי במחנה עופר התקיים אתמול (שני) הדיון בערעור על ההחלטה לזכות את המחבל שדקר את נירית זמורה מעבירת ניסיון רצח והגדרת האישום נגדו כגרימת חבלה בלבד.

במהלך הדיון נשאה דברים זמורה עצמה, ולראשונה הישירה עיניה אל המחבל והטיחה בו דברים. על נאומה בפני השופטים וכלפי המחבל עצמו סיפרה ביומן ערוץ 7:

"דיברתי על התחושות שמלוות אותי ואת המשפחה במשך שלוש שנים, דיברתי על החוויה עצמה ועל כך שלא הייתה התייחסות לכך שמצידו הוא היה ממשיך לדקור. סיפרתי שבזמן הדקירה הרגשתי שהוא מנסה להוציא את הסכין. עורך הדין שלו התרעם על שאמרתי את הדברים האלה וטען שאלו עבודות חדשות".

מול טענתו זו של עורך הדין של המחבל מספרת זמורה כי כאשר היא נחקרה מיד לאחר הפיגוע לא עלה בדעתה שיש ספק באשר למטרותיו של המחבל ולכן לא מצאה לנכון לפרט את הדברים עד רמה שכזו וההזדמנות הבאה שניתנה לה להתבטא בפני בית המשפט הייתה רק כאשר הדין כבר הוכרע ולא היה מקום וטעם לומר את הדברים.

"בנוסף אמרתי למחבל שהמשפחה מתמודדת בשמחה וביצירה ועם כל הקשיים אנחנו בונים את עצמנו בעשיה חיובית ושעם ישראל חי וימשיך לחיות", אומרת זמורה שאף הטיחה במחבל שהמעשה שעשה הוא מעשה של פחדנות וביום בו יגיע שלום בין יושבי הארץ הוא ושכמותו לא יהיו כאן עוד.

על כך תהינו אם כאשר נועצה בטרם נשיאת הדברים לא נאמר לה לצמצם את השיח על ההתמודדות בגבורה על מנת שלא לגמד את הפגיעה בה לקראת הכרעת הערעור. זמורה משיבה ומבהירה כי את הדברים לא כתבה בהתייעצות עם גורם כלשהו אלא כתבה את אשר על ליבה, אך עם זאת היא מציינת כי "השופטים ניסו לכוון אותי ואמרו שאני אמורה לדבר על הנזקים, אבל על זה אני מעדיפה לדבר מול ביטוח לאומי ולהתמקד בצד האידאולוגי ולומר לו שהוא עשה מעשה פחדני".

יצוין כי כבר בחקירה הראשונית שלו אמר המחבל שהמטרה לשמה הגיע למקום הייתה לרצוח יהודים. גם נתון זה לא נלקח בחשבון על ידי השופטים שהפחיתו את חומרת המעשה בהכרעת דינם בערכאה הקודמת. "בית המשפט סירב לקבל את הראיה הזו כי זו ראיה שהגיעה בשלב מאוחר של המשפט. זה נתן לנו תחושה שאין חתירה לאמת. היה כבר תקדים במשפט אולמרט שקיבלו בשלב מאוחר את הראיה שנזקקו לה, אבל כאן לא הייתה חתירה לאמת".

כאמור, אתמול הייתה הפעם הראשונה בה הישירה זמורה מבטה אל המחבל. היא לא פגשה שם פנים מוכרות מאירוע התקיפה שכן כזכור התקיפה הייתה מאחור. "עד אתמול לא הסתכלתי לו בעיניים, אל תבט בפני רשע. בפעמים הקודמות הרגשתי שהגישה של השופטים מחלישה אותי ואתמול הרגשתי מעודדת. אני מקווה שהפעם האמת תצא לאור. בעבר הרגשתי שהשופטים מתייחסים לעו"ד של המחבל בכבוד רב יותר מאשר לעורכי הדין של הפרקליטות".