דיכטר: נחיל ריבונות בכנסת הזו

ח"כ אבי דיכטר (ליכוד) תקף אחר הצהריים (שלישי) את חברי פורום ''מפקדים למען ביטחון ישראל'', בעקבות המכתב בו הם מזהירים כי החלת הריבונות על יהודה ושומרון תסכן את ביטחון מדינת ישראל.

''אני קורא שמאתיים בכירים במערכת הביטחון קוראים לראש הממשלה לא להחיל ריבונות על היישובים הישראליים ביהודה ושומרון. אז בתור הבכיר ה-201 במערכת הביטחון תרשו לי לומר לכם: זו אמירה פשוט חסרת אחריות", ציין דיכטר.

"ממשלות ישראל לדורותיהן שלחו 450 אלף איש ישראלים לגור ביהודה ושומרון. בכל יישוב כזה ראוי שישראלים יחיו על פי החוק הישראלי בדיוק כשם שהוא נמצא בתל אביב, ירושלים, אשקלון עירי או מטולה. ולכן לומר שהם יחיו לפי חוקים אחרים, זו בעיניי גישה מאוד מאוד לא רצינית ולא אחראית", הוסיף.

דיכטר הדגיש, "כל מי שחושב שצריך להמתין עד שהרשות הפלסטינית תנקוט צעדים שיהיה אפשר לדבר איתם ולהתקדם, טועה ומטעה. לא היינו מגיעים ל450 אלף ישראלים ביהודה ושומרון לו היינו ממתינים לרשות הפלסטינית. אנחנו נחיל את הריבונות הישראלית בכל יישוב ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, נקודה! זה יקרה בממשלה הזו, בכנסת הזו".

לדבריו, "לכל מי שמנסה להפחיד אותנו, בין אם היה בכיר או זוטר במערכת הביטחון או לא היה במערכת הביטחון, אני אומר: אל תזרו חול בעיני הציבור! ישראלי בעופרה ראוי שיחיה בדיוק כמו ישראלי שחי באור יהודה''.