ארכיון
ארכיוןצילום: מפקדים למען בטחון ישראל

תא''ל במיל' אילן פז, לשעבר ראש המנהל האזרחי, הוא אחד ממאות החותמים על מכתב ''מפקדים למען ישראל ישראל'' שהזהירו מהחלת ריבונות ביהודה ושומרון.

בפוסטים בדף הפייסבוק שלו פז נשמע ממורמר במיוחד, והוא תוקף בחריפות את ממשלת הימין ואת העומד בראשה בנימין נתניהו.

''אני קורא את התגובות והטוקבקים למכתב מפקדים לביטחון ישראל על סכנות הסיפוח, ומסרב להאמין למראה עיני. איזו שנאה. איזה זלזול. 300 קציני צה''ל לשעבר, הבכירים ביותר, תא"ל ומעלה, משקיעים מזמנם בהתנדבות, מציעים את עזרתם, את ניסיונם. רק אתמול עוד נשאו את ביטחון המדינה על גבם, והיום הם כבר עוכרי ישראל", כתב פז.

''זה לא אספסוף. זה ביבי אישית. זה בנו. זה גם ארדן. מלמעלה ועד אחרון הליכודניקים. אני חתום על המכתב הזה! ואני עומד מאחורי כל מילה שכתובה בו! אני גר בכרם מהר"ל, אם משהו מחפש את הכתובת כדי לפגוע בי. או כדי לעצור אותי... מלחמת אזרחים זה כאן. הממשלה ונגרריה נגד העם", הוסיף.

בפוסט אחר סיפר פז כי היה מוותר על פנקס המילואים שלו אם חוק החסינות ופסקת ההתגברות היו עוברים. ''אם הייתי עושה מילואים (אני שמאלני מדי בשביל המערכת), הייתי מחזיר את פנקס המילואים שלי ברגע שחוק החסינות ופסקת ההתגברות היו עוברות. יש גבול. לא מוכן להיות חייל בצבא תחת ממשלת פשע, המעניקה לעצמה חסינות מהעמדה לדין.

"אין לכם מושג עד כמה קשה לי לכתוב את זה. אני, ששירתתי את המדינה 28 שנים, שהייתי מוכן לתת את חיי למענה בקשות שביחידות ובקשים שבתפקידים, ששני בני קצינים ביחידה מובחרת. יש גבול. הוא עומד להיחצות. לא ממליץ את זה לאחרים. רק אומר על עצמי", הדגיש.