אבן פינה לפרויקטים החדשים ביישוב פלך
אבן פינה לפרויקטים החדשים ביישוב פלךצילום: ההסתדרות הציונית העולמית

טקס הנחת אבן פינה התקיים היום (רביעי) בקיבוץ פלך שבגליל המערבי במספר מוקדים אשר בתמיכת החטיבה להתיישבות מיסודה של ההסתדרות הציונית העולמית - מועדון חברים, שכונת קליטה וגן ילדים.

הפרוייקטים, יתנו מענה לצרכים המתפתחים של הקיבוץ הצומח.

"לפעמים חלומות מתגשמים" ברך ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, והוסיף כי "בפני הקיבוץ אתגר לצמוח במהירות בהתאם לציפיות לשמור על הרוח המיוחדת, הערכים והשליחות שמאפיינים את הקיבוץ".

על הציפיות להמשך צמיחת הקיבוץ ולהפרחת הגליל חזר גם גאל גרינוולד, יו"ר החטיבה להתיישבות שקיבל מחמאות מכל הדוברים על פעילות החטיבה והמסירות שלה לעבודה יעילה, מסודרת ומהירה.

קיבוץ פלך הוקם לראשונה בראשית שנות ה-80, אך גרעינים באו והלכו וכמו קיבוצים צעירים רבים, הקיבוץ לא הצליח לעמוד על רגליו. לפני קצת יותר מעשור היו בקיבוץ 10 חברים בלבד ולא היה בו אף בית קבע. לאחר תהליך משותף עם ועד מלווה, תנועת השומר הצעיר וחברי הקיבוץ הוותיקים, נפתחה הדרך לקליטה של חברים חדשים במודל של קיבוץ קבוצות.

כיום בפלך מעל 70 חברים ומועמדים ב-6 קבוצות ומספר דומה של ילדים בגילאי 0-14. צמיחה זו אפשרה וגם הצריכה את פיתוח והרחבת המבנים בימים אלה - מועדון החברים, שבנייתו החלה לפני כחודש, יארח חלק מהפעילות התרבותית והחברתית הענפה של הקיבוץ וישמש גם בית למזכירות הקיבוץ ששוכנת עד היום באסבסטון קטן.

גן הילדים שבנייתו החלה גם היא לפני מספר שבועות, מהווה את מבנה החינוך הראשון שמוקם בקיבוץ. עד כה התחנכו כל ילדי הקיבוץ במערכת משותפת עם ילדי קיבוץ תובל השכן. שכונת הקליטה שבנייתה תתחיל בשבועות הקרובים תמנה 14 יחידות דיור ותאפשר לתת מענה לרשימה הארוכה של חברים וקבוצות שמעוניינים להצטרף לקיבוץ.

בנוסף לכל הבנייה הקיבוצית, מושלמת בימים אלה בניית שכונת הקבע הראשונה של הקיבוץ ומתחילה בניית השכונה השניה.