בניון. מתחיל לעשות סדר
בניון. מתחיל לעשות סדרצילום: פלאש 90

שבועיים עברו מאז סיימה בית"ר ירושלים את עונת 2018/19 בליגת העל בכדורגל, כשעוד קודם שהסתיימה זו, מינתה בית"ר את שחקן העבר יוסי בניון למנהלה המקצועי.

שבועיים אחרי שנכנס באופן רשמי לתפקיד ואחרי שפרש ממשחק פעיל, החל היום (שישי) בניון בבניית הקבוצה, או יותר נכון בעיצובה מחדש.

אחרי העונה הקשה שעברה על הקבוצה מהבירה, עונה שכמעט וירדה בסופה אל הליגה השניה, ורק במחזורי הסיום הצליחה לשרוד בליגה הבכירה, החליטו הבעלים משה חוגג, היו"ר אלי אוחנה והמנהל המקצועי בניון כי אף שחקן ששיחק העונה לא יקבל שדרוג בשכרו וכי העונה שסיפקו כלל השחקנים על כר הדשא לא מצדיקה את שיפור התנאים.

ההחלטה על אי שדרוג התנאים מקבלת רוח גבית חזקה מהאוהדים הרבים.

מי שמשלם ראשון את המחיר על העונה הנוראית ועל ההחלטה שלא לשדרג את התנאים הוא מאור בוזגלו. הקשר המצויין שחזר מפציעה קשה באמצע העונה, לא הצליח להשפיע על המועדון הירושלמי יתר על המידה ולאחר שהבין כי לא יקבל את שיפור התנאים אותם הוא דרש, הודיע אביו יעקב כי מאור יעזוב את המועדון.

אל הבירה הגיע בוזגלו בקול תרועה רמה, כשזה היה למעשה ההחתמה הראשונה של הבעלים החדש משה חוגג מיד עם חתימתו על רכישת הקבוצה מידיו של אלי טביב. חוגג שנמצא בקשרים חברותיים טובים עם בוזגלו עוד כשהיו שני אלה בבאר שבע, הפיח תקוות רבות בקרב אוהדי בית"ר כשבוזגלו נחשב לשחקן איכותי מאוד והחתמתו סיפקה הצהרת כוונות.

בוזגלו אמנם תרם 4 שערים ו-6 בישולים במדי הירושלמים, אך בבית"ר ציפו ממנו להעריך את העובדה כי נתנו לו חוזה על אף הפציעה הקשה ממנה סבל ובשלה החסיר את תחילת העונה. לטענת בית"ר, העובדה שבוזגלו דרש שיפור תנאים אחרי הגב הגדול והתמיכה שהעניקו לו, היא כפיות טובה.

בוזגלו, שהצטיין במשחקה האחרון של בית"ר השבוע מול אתלטיקו מדריד הספרדית וכבש את שני השערים לזכות הירושלמים, דרש סכום גבוה פי שתיים ממה שהרוויח, ומשהבין כי המועדון לא ישלם את הסכום, הודיע על עזיבה.

בהודעה לתקשורת מסר אביו של מאור, יעקב, המשמש כסוכנו כי "בית"ר ירושלים סירבה לתנאים של מאור בוזגלו לעונה הבאה. אנחנו רוצים להודות למועדון הירושלמי ולמי שסובב אותו - משה חוגג, אלי אוחנה ולכל הצוות המקצועי. תודה מיוחדת לקהל המדהים שעטף את מאור ואת הקבוצה בעונה האחרונה".

בבית"ר הגיבו להודעה על הפרידה כשאמרו כי "לאחר עונה שבה נחלנו כישלון מקצועי החליטה הנהלת המועדון שאף שחקן לא זכאי לשדרוג בתנאים. בהתאם לכך הצענו למאור בוזגלו חוזה חדש באותם התנאים, סוכנו יעקב בוזגלו סירב להצעה וביקש חוזה משודרג משמעותית ואנו סירבנו.
אנו מודים למאור על תקופתו הקצרה במועדון, שמחים שעזרנו לו לחזור לקדמת הבמה ומאחלים לו הצלחה גדולה בתחנה הבאה שלו".

בסיום הבהירו במועדון הירושלמי לעשרות אלפי האוהדים המביעים תמיכה פומבית נרחבת בהחלטת המועדון כי אין להם מה לדאוג. "לאוהדי בית"ר היקרים אל דאגה, בקרוב יגיעו שחקנים מצויינים.
המועדון חזק יותר וגדול יותר מכל שחקן כזה או אחר".

כעת מצטרף בוזגלו גם אל הבלם שגדל בנוער של בית"ר ושיחק בה במשך שנים רבות, טל כחילה, שהודיע על עזיבה מוקדם יותר השבוע, מיד לאחר הניצחון על אתלטיקו מדריד. כשזהות המאמן לעונה הבאה עדיין לא ידועה, בית"ר מתחילה בניקוי אורוות.