שחל ואביקסיס
שחל ואביקסיסצילום: שיר אלדד

תנועת בני עקיבא בישראל ותנועת בני עקיבא העולמית יוצאות יחד לקמפיין בישראל וב-26 מדינות, שנועד לחזק את הקשר בין אזרחי ישראל ליהודי התפוצות.

המהלך יוצא לדרך על רקע האנטישמיות ההולכת וגוברת בעולם.

מנהיגי שתי התנועות קראו לפעילים בישראל ובעולם לצאת לשטח ולגייס כספים עבור מפעלי התנועות: חיזוק המחויבות של החברה הישראלית ליהדות התפוצות, עליה, שליחות בחו"ל, תוכניות הכשרה בישראל והעמקת הזהות היהודית והציונית של יהודי התפוצות.

האירוע להשקת הקמפיין התקיים ברחבת המוסדות הלאומיים בירושלים. אשת התקשורת סיון רהב מאיר קראה ''בואו לא נדבר על התבוללות והיבטים שליליים במצבם של יהודי התפוצות. עלינו לראות מה כן. כן לחיזוק זהות יהודית חיונית, מלאת תוכן, עשירה, וממילא יתחזק הרצון שלהם להיות חלק מזה ולהמשיך את זה הלאה, כל אחד בתוך המשפחה, הסביבה והתרבות שלו".

מזכ"ל בני עקיבא העולמית רועי אביקסיס אמר כי "אנחנו, חברי שתי התנועות, שפועלות הרבה שנים בנפרד, לראשונה מתחברים לטובת יהדות התפוצות. הצגנו כאן תוכנית עבודה מפורטת שמטרתה חיזוק ופיתוח כל החזיתות. אם זה בקליטת עליה, בתוכניות לצעירים בארץ, שליחות בקהילות מרוחקות, העלאת מודעות בחברה הישראלית ועוד. הבשורה שיוצאת מכאן היא ההצהרה המשותפת של שתי התנועות לחבור יחד, הצהרה שמובילה לפעולה".

"אנו חייבים לחזק ולהנכיח את המודעות והמחויבות שלנו, חברי התנועה בארץ, לכל יהודי ויהודי ולכל קהילה וקהילה בעולם. אנו צריכים לפעול בארץ ומחוצה לה על מנת לעורר את האהבה והאחווה בין חלקי העם היהודי", סיכם מזכ"ל בני עקיבא בישראל, יאיר שחל.