מעצר. אילוסטרציה
מעצר. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

ברוך רוזנברג, אביו של ינקי רוזנברג, הנער החרדי בעל המוגבלויות שנעצר ביום רביעי בשכונת מקור ברוך בירושלים תוך הפעלת כוח מופרז, תיאר הבוקר (ראשון) את המצב אליו נקלע בנו.

"ינקי הוא אדם אחר. הוא כבוי, פגוע ומושפל - זה לא יאומן. אנחנו מכירים אותו כאדם שמח ומאושר שמתמודד. הוא אמר לי 'אבא, קיבלתי את המכה של החיים'", סיפר האב בריאיון לתוכנית "העולם הבוקר" בערוץ 13.

"כבר יודעים שיש מספר סרטונים. בימים הראשונים לא היינו מסוגלים לראות אותם", המשיך רוזנברג. "אתמול קיבלתי החלטה שאני חייב לראות. היות ואין לנו את המדיה הזאת אין לי גישה לזה, אז עדיין לא ראיתי. אני ניזון מאנשים שראו - ואנחנו מזועזעים".

"הבן השני שלי אמר לי 'אבא, אני מכיר את ינקי, הוא נשמה טובה והוא באמת לא עשה כלום - לא רק כי אני מכיר אותו, כי רואים'. גם בסרטון רואים על ינקי שהוא ילד מיוחד לפי ההתנהלות שלו. אנשים צעקו מסביב - 'תעזבו אותו הוא ילד מיוחד', גם ינקי צעק - 'אני מיוחד', הוא משתמש בזה ממש כשהוא במצוקה, למרות שהוא לא ואהב את זה", הוסיף האב.

באשר לשאלה אם ייתכן שהשוטרים הפעילו כוח מופרז בתום לב, ולא הצליחו להבין כי מדובר באדם עם מוגבלויות, השיב רוזנברג: "היום ברור שאין מקום לשאלה הזו, כי הדברים מדברים בעד עצמם. כל מי שצפה בסרטון מבין שלא היה שם מצב לא ברור. הזעקה שאנו זועקים היא מה היה שם? מה הביא את ינקי למצב שאוזקים ומכים אותו - הוא לא עשה כלום".