אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושליםצילום: אודי ציטיאט, מנהלת הליגה

חוזרים לארנה. מאז משחק רבע הגמר הראשון במסגרת ליגת האלופות של פיב"א מול טנריף הספרדית, נעדרו חברי ארגון האוהדים של הפועל ירושלים, "הבריגדה" ממשחקי קבוצתם.

האוהדים הירושלמים הודיעו כי בשל התעמרות הנהלת המועדון כנגדם במה שהתחיל במשחק החוץ בולנסיה לפני שנה והחריף ככל שעבר הזמן, אלה יחרימו את משחקי הקבוצה ובמשך זמן ארוך אכן אלה נעדרו ממשחקי קבוצתם בבית ובחוץ ומשחקי הירושלמים שהיו לקבוצה בעלת כמות האוהדים הגדולה ביותר במשחקיה, בליגה ובאירופה, הפכו לפחות ביתיים והרבה יותר שקטים בכל הקשור לעידוד מהיציעים.

כעת, רגע לפני המשחק השני בסדרת רבע גמר הפלייאוף מול הפועל באר שבע, עליה גברה במשחק הראשון באולמם הביתי היכל הפיס ארנה שבבירה, הודיעו ראשי ארגון האוהדים הירושלמים כי הם חוזרים ליציעים.

"קהילה ומשפחה שלנו, אחרי תקופה ארוכה וקשה של חודשיים, ארגון בריגדה מלחה חוזר ליציעי הכדורסל", כתבו אלה בהודעתם בדף הפייסבוק שלהם.

ראשי האוהדים הודיעו כי חזרתם ליציעים מגיעה לאחר ניסיונות גישור ופשרה ומתוך מקום של חוזקה ולא התקפלות בפני הנהלת המועדון שסירבה לאפשר להם למחות כנגדם. "מאז ומעולם הארגון חרט על דגלו ערכים של שיוויון, אהבה והגנה על הפועל. הארגון הקים קול זעקה ונלחם כנגד סתימת הפיות, אי יכולת להניף שלטים חוקיים או במילים פשוטות - חופש הביטוי. חופש הביטוי ניצח. הארגון ימשיך להילחם על האהבה הכי גדולה שלו, בפנים ובחוץ".

בהודעתם סיפרו האוהדים כיצד הדברים הגיעו לידי גישור. "במהלך החודשיים האחרונים בוצעו מספר נסיונות גישור בין ההנהלה לבין הארגון, ביוזמת אוהדים יקרים ומכובדים. בישיבת גישור שהתקיימה לפני כשבוע וחצי בנוכחות המגשרים, הועלו טענות על ידי נציגי הארגון ועל ידי נציגי ההנהלה.

שמחנו לשמוע שמנכ״ל הקבוצה הסיר את האיומים המשפטיים מחברי הארגון, חזר בו מהאמרה הנוראית ״הבריגדה הם הסרטן בגוף אוהדי הפועל ירושלים״ והצהיר בפני כולם על זכותו של הארגון למחות ולהניף שלטים כלפי מי מחברי ההנהלה, כל עוד המחאה חוקית".

עם זאת, ציינו חברי ארגון האוהדים כי לא כל דרישותיהם התקבלו במלואם. "לאחר הפגישה הצענו להנהלה ולעומד בראשה, בעזרת המגשרים היקרים, לנסח מסמך/הצהרה משותפת למען דרך חדשה ונתקלנו שוב בקיר שאינו מעוניין בשיתוף פעולה".

ובכל זאת, עם התקרבות הקבוצה לרגעי ההכרעה של העונה והאפשרות כי זו אולי אף תזכה באליפות שלישית בחמש השנים האחרונות, הודיעו ראשי האוהדים כי הם חוזרים ליציעים. "חברים שלנו, משפחה שלנו - אנחנו רוצים להודות לכם מקרב לב על התמיכה, העזרה והסולידריות. הוכחתם לכולם שוב מה זה משפחת הפועל ירושלים. נמשיך להילחם למען הפועל ולחשמל את הצבא האדום".