תוקף. גפני
תוקף. גפניצילום: הלל מאיר/TPS

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) טען בצהריים (ראשון) בראיון ב'כאן רשת ב', כי הסיבה להקצנה בעמדותיו של ליברמן היא רצונו להפיל את ראש הממשלה, וקבע כי חוק הגיוס הוא רק תירוץ.

גפני הסביר כי בניגוד לטענותיו של ליברמן המפלגות החרדיות מעולם לא תמכו בנוסח חוק הגיוס שעלה בכנסת בקריאה הראשונה, "זה נכון שאנחנו תמכנו בזה, בגלל שאמרנו שאנחנו נעשה את השינויים לקראת הקריאה השנייה והשלישית שלא יעבור המועד של הבג"ץ. זה מה שאמרנו, אמרנו שנעשה שינויים. פתאום הוא בא ואומר 'לא בא בחשבון, מה שהיה בקריאה הראשונה זה מה שיהיה'".

לדברי גפני, ליברמן " פשוט לא רוצה את נתניהו לכן הוא גם פרש לפני כמה חודשים, לא היה הסיפור של חוק הגיוס, היו שם סיפורים אחרים לגמרי, הוא לא רוצה אותו כרה"מ. חוק הגיוס הוא תירוץ ברור לחלוטין. ליברמן לא מתכוון לזה, הוא מתכוון למשהו אחר לחלוטין. אלא מה הוא לא יכול להגיד שהוא הולך נגד ממשלת ימין בראשותו של נתניהו כיוון שבוחריו הם אנשי ימין, אז הוא אומר כל הזמן 'אני לא אצביע למישהו אחר' ו-'אני לא אמליץ על מישהו אחר, רק על נתניהו', כשבסופו של דבר הוא מתכוון להפיל אותו, זאת האמת ואין בלתה".

בהמשך דחה גפני את טענותיו של ליברמן לפיהם הוא ומפלגתו מעוניינים להנהיג מדינת הלכה, "לא, ממש לא, אם היינו רוצים זה היה באחד מההסכמים הקואליציוניים שלנו, זה רק במוחו הקודח. אבל הוא עושה את זה בכוונה, איך הוא יגיד שהוא לא רוצה ממשלת ימין? הוא יגיד שאם החרדים יהיו שם הם ידרשו מדינת הלכה".

"אנחנו לא אוהבים לדבר איתו (עם ליברמן) אחרי מה שהוא אמר, אנחנו פשוט לא ניתן את גבנו לזה שהוא יכה בנו 'הם רוצים מדינת הלכה, מאז חורבן בית שני לא היה מה שאנחנו מקבלים פה' באמת, מאז חורבן בית שני לא היה מישהו שכל נושא של יהדות הוא נגד, כמו ליברמן, זה אולי נכון", הוסיף גפני.

"אנחנו לא רוצים ללכת לבחירות ואנחנו הולכים לבחירות בגלל סיבה אחת בגלל שליברמן לא רוצה את נתניהו, נקודה, לכן הוא פרש לפני כמה חודשים, לכן הוא עושה את כל הדברים האלה עכשיו, הרי אם הוא היה רוצה חוק גיוס הוא היה צריך לדבר ולא להצהיר הצהרות לתקשורת ובזה לגמור את העניין. לא היה דבר כזה, מעולם לא ביקשנו מדינת הלכה, הוא המציא את זה במוחו הקודח. אז אם לא חוק הגיוס אז הוא ימצא משהו אחר, יש לו הרבה סיבות למה הוא לא נותן לממשלת נתניהו לקום, הסיבה האמיתית היא לא אנחנו, אנחנו פשוט הפכנו להיות תרנגול הכפרות שלו", חתם גפני.