משה לדור
משה לדורצילום: פוטו מרסלו

פרקליט המדינה לשעבר עו"ד משה לדור התייחס היום (ראשון) לתיק 2000, בו נחקר חשד לתיאום מהלכים, לכאורה, בין ראש הממשלה נתניהו לבין מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס.

''יש לי קושי להתייחס לתיקים שאני לא מכיר את הראיות בהן על בוריין", אמר לדור בכנס לשכת עורכי הדין באילת. ''אתעלם מהתיקים בפועל ואתייחס לשיח שמתנהל כאן בשנתיים וחצי. אספר לכם על תיק אחר.

"במדינה מסויימת קיים עיתון שקוראים לו 'העיתון של המדינה', והנה באותה מדינה מגיח עיתון חדש שאותו מחלקים בחינם והציבור אוסף אותו בכל מקום. אומר לעצמו שזה נראה אותו דבר, מדוע אני צריך לשלם? וכך פתאום רואה הבעלים של העיתון הנפוץ במדינה שנשחק מעמדו וזה מטריד אותו והוא מפסיד מיליונים בשנה.

''אז הוא אומר לעצמו בוא נקרא לראש הממשלה, למרות שאנחנו עויינים זה לזה ואני לא אוהב את הרעיון שהוא ראש ממשלה אבל אולי אני יכול לסלק את המפגע שקוראים לו עיתון מתחרה. אז אני נפגש איתו פעם אחר פעם. באותן פגישות אני מנהל איתו משא ומתן. מה שחשוב בעיניי שאשקם את מעמדי.

''אני פונה אליו ואומר לו 'האם אתה מוכן כמנהיג אותה מדינה להטיל את כל כובד משקלך להזיז את המפגע שנקרא העיתון המתחרה?'. אם זה כל כך ברור, וראש הממשלה יפעל מתוך אינטרס לטובת המהלך שמבקשים ממני. אם אתה מקבל טובת הנאה ששווה כך וכך זה אומר שאולי אתה חשוד בשוחד.
מה ההבדל? ההבדל הוא שאומרים לפוליטיקאי – עד היום אתה מקבל סיקור שלילי ופוגע בסיכוי שלך להיבחר כראש ממשלה ואם אני אחליף את אופי הסיקור ומעתה ואילך אחליף את כיוון הכותרות, התמונות, ואכוון את העיתון בתפנית? השאלה היא האם זאת טובת הנאה? התשובה היא כן''.

לטענת לדור, ''אם מדובר בראש ממשלה זה גדול לאין ערוך. זה שווה המון ובמדינה מתוקנת אסור לאפשר לניגוד עניינים כל כך מובהק להשתלט על המנהיג. אם סיפור הראיות שהבאתי כאן הוא נכון, יש כאן שוחד הדדי''.