ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהוצילום: קובי ריכטר/TPS

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה לחברי מפלגתו שלא להיעדר מההצבעה היום (שני) אחר הצהריים על פיזור הכנסת, מהלך שיאפשר חתירה להקדמת הבחירות.

במקביל לקידום המהלך להקדמת הבחירות בוחן ראש הממשלה ככל הנראה מהלכים נוספים שיאפשרו את הקמתה של ממשלת ימין במתכונת הנוכחית של הכנסת. על פי חלק מההערכות יוכל נתניהו להודיע לנשיא המדינה כי יש באפשרותו להקים ממשלת 60 חברי כנסת. הודעה שכזו תעניק לנתניהו עוד שישה ימים עד להשבעת הממשלה הבאה, ובמהלך ימים אלה יוכל נתניהו להמשיך את מגעיו מול אביגדור ליברמן.

לקראת ההצבעה על החוק לפיזור הכנסת העריכה חברת הכנסת מירב כהן מ'כחול לבן' הבוקר כי מפלגתה תצביע נגד פיזור הכנסת. זאת מאחר ומפלגתה סבורה שביכולתה להוביל להקמת ממשלה בראשות חבר הכנסת בני גנץ.

חבר הכנסת הרב רפי פרץ, יו"ר 'הבית היהודי', סיפר ב'כאן' על פגישתו עם ראש המשלה. לדבריו אין כל טעם במהלך בו נוקט אביגדור ליברמן כאשר הוא בוחר להוביל את המדינה כולה לבחירות רק בשל פרטיו הלא סגורים של מתווה שכבר הוסכם לקבלו באופן עקרוני, מתווה הגיוס.

הרב פרץ אומר כי בכוונתו לדבר עם ליברמן ולנסות לשכנע אותו לשנות את החלטתו. לדבריו היכרותו כרב צבאי לשעבר את סוגיית גיוס החרדים ברמת המעשה עשויה להוביל לשינוי שכזה.