באסל גטאס
באסל גטאסצילום: יהודה פריד

חבר הכנסת לשעבר באסל גטאס (בל"ד), אשר נתפס בשנת 2016 כשהוא מבריח טלפונים סלולריים למחבלים הכלואים בישראל, שוחרר הבוקר (שני) מבית הכלא.

גטאס ריצה את מלוא תקופת המאסר שנגזרה עליו, כשנתיים, זאת לאחר שבחודש נובמבר האחרון דחתה ועדת השחרורים בראשות השופטת בדימוס דרורה בית-אור את בקשתו של גטאס לשחרור מוקדם מהכלא.

בקשתו לשחרור מוקדם נדחתה לאחר שלא הביע חרטה מלאה על מעשיו ולא שולב בתכנית טיפול ושיקום בכלא.

''האסיר מתקשה להביע חרטה באופן מילולי ובכנות על המעשים שבהם הודה, ומנסה להסביר את מניעיו בטענה כי לא היתה לו כוונה לפגוע בביטחון המדינה, אך לא מביע חרטה מפורשת על מעשה זה שאין מחלוקת כי תוצאותיו עלולות היו לפגוע בביטחון המדינה באופן חמור", הסבירה הוועדה.

גטאס הורשע במסגרת הסדר טיעון, אשר כלל גם התחייבות מצידו להתפטר מהכנסת. גטאס נדון לשנתיים מאסר ולתשלום קנס בגובה 120,000 שקלים. כמו כן הוטל קלון על מעשיו - הברחת טלפונים סלולריים למחבל וליד דקה בכלא קציעות.

השופט איתי גונן ברסלר ציין בגזר הדין, "בשים לב להיקף הציוד וזהותם של מקבלי הציוד ונסיבות כליאתם אפשר לומר שמדובר בפוטנציאל ביטחוני בנסיבות מחמירות". השופט קבע כי גטאס ''ניצל מעמדו כחבר כנסת ואת האמון שנתנו בו השיטה הדמוקרטית ושב"ס. האמון שהופר הוא כלפי כלל הציבור ולא רק כלפי בוחריו. יש גם נזק אישי אפשרי של פגיעה באמון הציבור בחברי כנסת אחרים''.