ח"כ מירב כהן
ח"כ מירב כהןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

לקראת ההצבעה שתתקיים היום (שני) על החוק לפיזור הכנסת והקדמת הבחירות שוחחנו עם חברת הכנסת מירב כהן מ'כחול לבן' על עמדת מפלגתה בסוגיה.

מסתבר שהדרך להקמת ממשלה בהנהגת בני גנץ עוברת דרך הזמנת הליכוד להצטרף לממשלה, ובלבד ויוחלף העומד בראש הליכוד, בנימין נתניהו.

"כל יום אני מטפלת באנשים ששגרת החיים שלהם כוללת מוגבלויות וסיעוד, אנשים שמתקשים לסגור את היום ופתאום אני מגלה שאנחנו יושבים באולימפוס ומשחקים משחקי אגו. אין לי פרצוף להסתכל לציבור ולומר שנלך למערכת בחירות שתעלה מיליארדים", אומרת חברת הכנסת כהן הסבורה כי במציאות שכזו עוד בטרם הולכים לפיזור הכנסת והקדמת בחירות יש לתת הזדמנות ליו"ר מפלגתה לנסות ולהרכיב ממשלה בראשותו.

"יש כאן מנהיג שזכה לאמון של הציבור עם 35 מנדטים", היא מזכירה וקובעת כי כלל לא בטוח שמערכת בחירות לא תהיה טובה למפלגתה, ועם זאת יש לבחון את הדברים בהיבט רחב יותר, להבין שהליכה לבחירות תהיה גרועה ליציבות השלטונית ולנושאים החברתיים שיש לטלפ בהם ולבחון את כלל האלטרנטיבות.

כאשר נשאלה חברת הכנסת כהן אם אנשי מפלגתה כבר בוחנים ומגששים את האפשרויות השונות להרכבת ממשלה בהנהגת 'כחול לבן' היא משיבה שהיא עצמה אמנם אינה בסוד השיחות הללו, אך אין לה ספק ששיח כזה אכן כבר מתקיים.

על האפשרות להזמנת הליכוד לממשלה בראשות גנץ, אומרת כהן: "בהחלט. לא נפסול מפלגה חשובה כמו הליכוד, מפלגה ממלכתית שיש לה זכויות רבות. הקושי שלנו הוא עם המנהיג, שנמצא במצב משפטי מאוד מסובך של שלושה כתבי אישום, מה שהופך אותו לסחיט כפי שאנחנו רואים כעת. במצב כזה כל שחקן פוליטי הופך לשחקן-וטו. אנחנו פוסלים ישיבה בממשלה שנתניהו עומד בראשה".

לדבריה הדרישה של מפלגה מהליכוד תהיה החלפת נתניהו באדם אחר, מהלך שיוכל לאפשר ממשלה משותפת. כשנשאלה אם להערכתה בליכוד יהיה מי שייעתר לדרישה שכזו השיבה כהן כי אמנם מעמדו של נתניהו חזק בליכוד, אך "מפלגת הליכוד עוברת טלטלות ולאנשים לא נוח עם חוק החסינות, הם לא רוצים שחיתות. שמענו כבר אנשים כמו מיכל שיר וגדעון סער", היא מזכירה ומאמינה שקולות ברוח זו עוד ילכו ויתרבו בתוככי הליכוד.

ומה באשר למפלגות הערביות? להערכתה הן לא תוכלנה להיות חלק מקואליציית גנץ. לטעמה ממשלה בראשות 'כחול לבן' תוכל לכלול גם את 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן, ולמעשה מדובר בכלל המפלגות שאינן מפלגות קיצון, כהגדרתה, מפלגות המאמינות במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. בהקשר זה היא מונה כאחד את המפלגות הערביות מחד ומאידך את 'עוצמה יהודית' ועו"ד איתמר בן גביר.