הר פוג'י, יפן.
הר פוג'י, יפן.צילום: iStock

כשמגיעים בטיול מאורגן ליפן ובכלל, מומלץ להתחיל בעיר הבירה טוקיו, שהמהווה שער כניסה ידידותי במיוחד לתיירים, בה תוכלו לטעום הן מהתרבות, הן מההיסטוריה והן מהתרבות העכשווית-מודרנית ביפן.

חשוב לדעת שבטוקיו מספר רבעים וכן, מדובר בעיר שבאופן כללי יש הרבה מה לעשות בה, כך שמומלץ מאוד להתמקד בסוגי הפעילויות המרכזיות שתרצו לחוות, כמו פארקים לאומיים, אתרים היסטוריים, מוזיאונים, אתרי קניות וכן הלאה.

אחד מהאתרים המומלצים ביותר לביקור בעיר היא הארמון הקיסרי, אזור הממוקם בלב הבירה ומהווה ריאה ירוקה מרעננת ומרהיבה. לא ניתן לבקר בכל חלקי הארמון, אך ניתן לבקר בחלק מגניו, במוזיאון האוספים הקיסריים ועוד. פארקים מומלצים לביקור רגוע יחסית, הינו פארק ארג'וקו ופארק אואנו (בו גם נמצא המוזיאון הלאומי של טוקיו).

אתר הטבע המושלם: הר פוג'י

היינו ממליצים לכם לשלב בטיול גם טיול בהר פוג'י. מדובר באתר טבע מהיפים בעולם, הר געש שמהווה את האתר הגבוה ביותר ביפן, אך גם בעל חשיבות דתית עבור היפנים. אם תרצו, תוכלו לטפס על ההר במסלול ארוך יחסית, אך קל מבחינת דרגת הקושי.

אם כבר הגעתם להר פוג'י, ובייחוד בחודשי אפריל ויוני, אולי תספיקו לבקר גם בפסטיבל השיבזקורה, אזור חמשת האגמים הסמוכים לאי המכיל שדות עצומים של פרחים ציוריים בגווני וורוד וסגול.
קיוטו: עיר הבירה ההיסטורית

קיוטו הינה עיר הבירה ההיסטורית של יפן (עד שנת 1868), ומהווה עד ימינו את המרכז התרבותי הגדול ביותר במדינה. בעיר אתרי מורשת רבים המותאמים לתיירים, ביניהם מקדשים, ארמונות, גני זן, גני סלעים ועוד. בפרט, בכל טיול מאורגן ליפן מומלץ להכיר מקרוב גם את תרבות הגיישות בקיוטו (בעיקר ברחוב Pontocho).

לא תמצאו עוד מקום כזה בעולם: יער הבמבוק באראשיאמה

מדובר ביער המכיל קני במבוק בגובה עשרות מטרים, ומוכר בזכות האווירה המיוחדת שבו והמקדשים המפוזרים באזור. ביער ניתן לשוטט ברגל, לשכור אופניים, או להגיע מראש לאחד מאתריו ולחוות אותו מקרוב.

שופינג לקינוח במרכז העיר אוסקה

העיר אוסקה היא בכלל אתר מדהים בפני עצמו, עם מגוון רחב של בניינים האופייניים למסורת היפנית, דוכני אוכל רחוב, מקדש מסורתי ועוד. בעיר ניתן לשוטט ברגל, לעבור בין אתר לאתר בתחבורה ציבורית ובין היתר, ליהנות גם משופינג. במרכז העיר קיים אזור קניות כייפי במיוחד, נוח ומקורה, המושך תיירים רבים מכל העולם ומהווה מקום נהדר לביקור בסוף טיול מאורגן ביפן.