חניון רכב. אילוסטרציה
חניון רכב. אילוסטרציהצילום: Pixabay

חניה בתל אביב זה לא משחק ילדים. מצוקת החנייה לא פשוטה ותנועה ערה לעיר גם בשעות היום של אנשים המגיעים לעבודה במרכזי התעסוקה בעיר וגם בשעות הערב לבילויים.

אז איך בכל זאת חונים? אפשר לחכות זמן ממושך לחניה בצידי הדרך אבל יותר יותר פשוט לחפש חניה באחד החניונים המרכזיים בעיר.

חניון פארק יהושוע – חנה וסע

בצמידות לפארק יהושוע ליד תחנת רכבת האוניברסיטה ממוקם חניון ענק. חניון זה מספק חניה בתל אביב לכל הבאים ברכב פרטי לעבוד בתל אביב אבל מבקשים להימנע מבעיות החנייה במרכז העיר.

מחניון זה יוצאים שני קווי שאטל חינמיים: אחד לאזור אלנבי ורוטשילד, שני לאזור אבן גבירול, בתי המשפט וביה"ח איכילוב. השאטלים יוצאים כל 5 דקות בשעות העומס וכל 15 דקות ביתר היום עד לשעה 22:00. עלות החניה במקום היא 20 ₪ לכל שילוב עם שאטל, 15 ₪ אם החנייה משולבת בנסיעה בשאטל.

חניון רידינג

אחד המקומות הסואנים בעיר הוא אזור נמל תל אביב. ביום, המקום שוקק מבקרים הבאים לקנות באחת מהחנויות הרבות הפזורות בשטח הנמל, או כאלו המגיעים לקנות בשוק האיכרים. בערב המקום משנה אווירה והופך לאחד ממרכזי הבילוי בעיר עם שלל מועדונים ופעילויות הלוקחות חלק במקום.

מספר חניונים פזורים סביב הנמל ובשטח הנמל עצמו. אם מוכנים ללכת כמה צעדים, בצדו השני של נחל הירקון ממוקם חניון ענק פתוח בחינם למבקרים, הכניסה היא מרחוב רוקח, בנסיעה לכיוון דרום.

חניוני שוק הכרמל

אם יש מקום שבו יש צורך ממשי בחניה בתל אביב הוא האזור סביב שוק הכרמל. במקום יש מספר חניונים, הקרוב ביותר הוא חניון כרמל ברחוב קלישר פינת רחוב הכרמל. החניון פתוח 24 שעות ביום, שבעה ימים בשבוע.

ניתן לשהות בחניון עד 30 דקות ללא תשלום, לאחר מכן התשלום בין השעות 07:00-16:00 הוא של 12 ₪ לשעה הראשונה (או חלק ממנה) ו-3 ₪ נוספים לכל רבע שעה נוספת. בסופי שבוע ולאחר השעה 16:00 התשלום הוא חד פעמי בגובה 14 ₪. גם אם החניון הזה מלא, ניתן לנסות בחניון כרמל 2 ברחוב סמטת הכרמל 2. המחיר בחניון זה הוא תשלום חד פעמי בגובה 20 ₪.

חניון גולדה (בית המשפט)

חניון גולדה הוא חניון שרובו תת קרקעי והוא משרת את באי בית המשפט, מוזיאון תל אביב לאמנות, תיאטרון הקאמרי ובית האופרה. החניון ממוקם בסמוך למרכז לונדון מיניסטר ורחוב אבן גבירול. כתובתו של החניון – ברקוביץ 7 והוא פועל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

התעריף בימי חול עד לשעה 16:00 הוא 12 ₪ לשעה ו-3 ₪ לרכל רבע שעה נוספת. בימי שישי ושבת ולאחר השעה 16:00 המחיר הוא 20 ₪ חד פעמי ליממה. חניון מרכזי נוסף קרוב משרת גם את באי מרכז שרונה – חניון דובנוב הפועל באותם תעריפים.

חניון בית אצ"ל – החוף המערבי

חניון מרכזי נוסף שפועל גם הוא 24 שעות ביום, 7 ימים בשבוע הוא חניון החוף המערבי. כתובת החניון היא מרחוב נחום גולדמן 13 (כניסה מרחוב הירקון) והחניון משרת את באי בית אצ"ל, החוף המערבי ומתחם הדולפינריום. עלות החניה במקום היא 20 ₪ ל-24 שעות.

חניה בתל אביב זה סיפור עצוב. אפליקציות חנייה יכולות לסייע במלאכת מציאת החניה בעיר גם הן ולהקל על מצוקת הנהגים שבאים לבלות בעיר הגדולה.