ח"כ זנדברג תוקפת
ח"כ זנדברג תוקפתצילום: חזקי ברוך

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, הבהירה אחר הצהריים (שני) בסיום ישיבת הסיעה כי מפלגתה תתנגד לפיזור הכנסת בקריאה הטרומית.

"נענינו לקריאת האופוזיציה להתנגד לפיזור הכנסת בקריאה הטרומית בלבד, אך לא ניתן יד להקמת ממשלת ימין, עם או בלי נתניהו. לאחר הקריאה הטרומית נשוב להתכנס. אנחנו קוראים לכל האופוזיציה להכריז מיד על התנגדות לחוק הגיוס בכל נוסח שיבוא", אמרה זנדברג.

"אחרי דיון נוקב בשאלת חוק פיזור הכנסת קיבלנו החלטה שאנחנו לא מעוניינים לשחק לידיו של נתניהו ולתת לו את מבוקשו ולחמוק מהדין הפלילי, החסינות וההליך התקין. זה לא סוד שאנחנו המלצנו על גנץ להרכיב ואנחנו רוצים להמליץ על גנץ פעם נוספת על מנת שירכיב ממשלת מרכז שמאל, אבל כזו בלבד. כחול לבן ביקשו מאיתנו להתנגד ואנחנו נענה לבקשה בקריאה הטרומית בלבד", הסבירה.

לדבריה, "מדאיגות אותנו מאד האמירות על ממשלת 'אחדות' או ממשלת רוטציה עם הליכוד. עד שלא נבין שיש כאן בלוק דמוקרטי, יהודי ערבי, ושזה הכיוון של ממשלת גנץ - לא נשתכנע. החסינות היא ממש לא הבעיה היחידה, ואל לנו לשכוח את פסקת ההתגברות ואת הצעות הסיפוח. אם ממשלת סער-לוין-סמוטריץ׳ תעשה את אותו הדבר שמתכוון לעשות נתניהו, מבחינתנו זה לא רלוונטי אם זה עם ביבי או בלעדיו".

"אנחנו קוראים לכל סיעות האופוזיציה להתנגד לחוק הגיוס. אבן הבניין של הממשלה יהיה חוק הגיוס, עם החרדים או עם ליברמן, לא משנה באיזה נוסח. על מנת שממשלת השחיתות לא תקום אסור לאופוזיציה לתת יד ולהציל את הממשלה עם תמיכה בחוק מבחוץ", הוסיפה זנדברג.