מושל פלורידה, רון דסנטיז באריאל
מושל פלורידה, רון דסנטיז באריאלצילום: אייל מס

אוניברסיטת אריאל אירחה היום (שני) את מושל פלורידה רון דסנטיז ואת שלדון אדלסון ורעייתו ד"ר מרים אדלסון וכמו כן את חברי המשלחת מפלורידה.

במעמד החתימה החגיגי למזכר הבנות בין אוניברסיטת אריאל לבין האוניברסיטה האטלנטית של פלורידה הוענקה לדסנטיז תעודת יקיר האוניברסיטה. המעמד המרגש נחתם במעמד מכובדים, חברי סגל וסטודנטים מהאוניברסיטה.

תעודת יקיר האוניברסיטה ניתנה למושל קליפורניה על מסירותו, מנהיגותו ומחוייבותו למדינת ישראל וכן על פועלו לחיזוק הקשרים בין אוניברסיטת אריאל לבין מדינת פלורידה.

פרופ' יהודה דנון, נשיא האוניברסיטה נשא דברים: "היום הוא יום מיוחד בשבילנו. היום אנו מוקירים תודה ומכבדים חבר אמת של אוניברסיטת אריאל ושל מדינת ישראל כולה. האירוח של המושל היום מסמן עבורנו דרך חדשה. החתימה על מזכר ההבנות עם האוניברסיטה האטלנטית של פלורידה איננה אירוע סימבולי בלבד, כי אם אבן דרך בביסוס יחסי חברות וקרבה אשר תביא לחיבור בין שני מוסדות למען שיתופי פעולה והתקדמות אקדמית עתידית".

המושל עם בני הזוג אדלסון
המושל עם בני הזוג אדלסוןPhoto: PR

ד"ר מרים אדלסון אמרה כי "המושל דסנטיז הוא חבר אמת של מדינת ישראל. הוא תמך בהכרתה של ארה"ב בריבונות ישראלית על רמת הגולן והוא מבין כי אנו כישראלים נמצאים באופן צודק על אדמתנו הקדושה. כאן באריאל, אנו קרובים לשילה- הבירה הראשונה של ישראל התנ"כית וכאן אנו נמצאים על האדמה עליה התהלך אברהם אבינו".

לדברי מושל פלורידה, רון דסנטיז, "אנו נמצאים היום בלב אדמת הקודש של ישראל. כשחושבים על ההיסטוריה של ישראל והמסורת שמחברת בין ישראל לארה"ב זה מעורר השראה. בביקורי האחרון בישראל ב-2014, שגרירות ארה"ב היתה בתל אביב והיינו על סף חתימת הסכם הרסני עם איראן. אני שמח שהיום הגענו לקדמה אמיתית- אנחנו נמצאים עם שגרירות אמריקאית בירושלים, עם היכרות אמריקאית בריבונותה של מדינת ישראל על רמת הגולן וההסכם עם איראן ירד מבמת ההיסטוריה.

באופן אישי, נלחמתי במדיניות המפלילה של Airbnb כנגד נכסים בבעלות יהודית ביהודה שומרון, ורק לאחרונה הם שינו את מדיניותם המפלילה. אני מודיע כאן- בפלורידה אין מקום ל-BDS. מזכר ההבנות שנחתם היום בין אוניברסיטת אריאל לבין האוניברסיטה האטלנטית של פלורידה הוא הסכם מבורך שיזניק קדימה את שתי המוסדות הללו. אני שמח לומר שפלורידה היא מדינה מגוונת מאוד, אבל לא בנוגע לתמיכתה החד משמעית במדינת ישראל".

בין עיקרי מזכר ההבנות שנחתם היום בין אוניברסיטת אריאל לבין האוניברסיטה האטלנטית של פלורידה הוסכם על חיזוק קשרים אקדמיים, ייסוד שיתופי פעולה אקדמיים ומחקריים, הרחבת אפשרויות לימודיות והעשרת הסביבה הלימודית וקידום הבנות בין הקהילות השונות.