מתנדבי יכ"ל בזירת החיפושים
מתנדבי יכ"ל בזירת החיפושיםצילום: דוברות יכ"ל

מייק בן יעקב, מפקד יחידת הכלבנים לישראל (יכ"ל) מספר ביומן ערוץ 7 על היעדרותו המדאיגה של משה אילוביץ' (37) תושב מבוא מודיעים הנעדר מזה תשעה ימים, ימים שבמהלכם אף נשרף ביתו בדליקה הגדולה של יום חמישי האחרון.

"בערב שבת לפני ל"ג בעומר, הוא יצא מציון הרשב"י אחרי קבלת שבת וערבית ולא הגיע למקום שבו הוא שהה. מאז נעלמו עקבותיו", אומר בן יעקב המספר על אילוביץ', אדם נשוי אב לילדים, "המשפחה אמורה הייתה להצטרף אליו במירון ביום ראשון, אבל כשאשתו התקשרה אליו במוצאי שבת לסכם את העניין, היא לא קיבלה מענה".

בן יעקב מציין כי כל הציוד של אילוביץ', מכשיר הטלפון, התפילין, הכסף והדרכון, נותרו במקום שבו שהה באזור הציון. "היו כאן הרי מאות אלפי אנשים בל"ג בעומר, לפני ואחרי, ולא כולם ידעו על זה. המשטרה והארגונים, כמו זק"א, אנחנו ואחרים, פרסמו את הנושא, אבל לא היו חיפושים מאורגנים, למיטב ידיעתנו. המשפחה ביקשה שנצטרף לחיפושים. שאלנו מה נעשה עד כה ואמרו שלא יודעים כי הדברים לא נעשו בצורה מסודרת".

מוסיף בן יעקב ומספר על אפליקציה מיוחדת שעימה הגיעו מתנדבי יכ"ל לשטח. באפליקציה שפותחה על ידי ארגונו ניתן לראות אילו שטחים כבר נסרקו ועל ידי איזה סורק, אם היה מעורב בסריקה כלב או לא וכך "לפעמים רואים בניתוח הנתונים שיש חלל שלא נסרק ובודקים עם מי שסרק באותה נקודה למה המקום לא נסרק, לפעמים זו גדר שהגבילה או מגבלה אחרת. בלא מעט מקרים בעקבות ניתוח של המקום, באפליקציה אנחנו מגיעים למסקנות לגבי המקום שבו כדאי להגיע ושם אנחנו מוצאים".

את החיפושים מנהלים מתנדבי יכ"ל בעזרתם של חניכי המכינה הקדם צבאית 'קשת יהודה' שברמת הגולן. בן יעקב סבור כי גם במציאות כזו של מספר ימים חמים שחלפו ללא קשר עם הנעדר, אין לאבד תקווה ואין להתייאש. הוא מזכיר דיווח תקשורתי שפורסם באחרונה על גילויו של נעדר בהוואי לאחר 17 ימים, "לפעמים יש לאדם מקור מים, לפעמים הוא לא רוצה להיפגש עם בני אדם, לפעמים הוא לא מתמצא במקום שבו הוא נמצא, לפעמים מזג האוויר משפיע עליו, לפעמים יש מערות שבהם הנעדר יכול להימצא. תמיד יש תקווה".

מבקשים עזרה במציאתו. אילוביץ
מבקשים עזרה במציאתו. אילוביץצילום: יכ"ל