דניאלה וייס קוראת: לבטל את ההתנתקותדוברות

יו"ר תנועת נחלה, דניאלה וייס, מצטרפת לדרישה לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון אותה מקדם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן יחד עם מגורשי חומש-שא-נור.

וייס קראה לראש הממשלה להכניס את ביטול החוק לקווי היסוד של הממשלה שמוקמת בימים אלו.

"הגיע הזמן לחזור לצפון השומרון" אמרה וייס בסרטון תמיכה שהוציאה לחיזוק הקריאה לביטול החוק. "שא-נור היה כפר אומנים משגשג והגיע הזמן לשוב אל המקום הנפלא הזה. לשוב לחומש, במקום שרואים ממנו את רוב רובה של מדינת ישראל וכן למקומות המשגשגים גנים וכדים. ממשלת ישראל מסוגלת לעשות את זה, צריכה לעשות את זה וזריז".

הקריאה של וייס מצטרפת לדרישה הגוברת לביטול חוק ההתנתקות, בה תומכים שרים, חברי כנסת ואישי ציבור רבים, אשר הצטרפו לקמפיין אותו מוביל דגן.

נזכיר כי לפני כשבועיים עלו קבוצת ח"כים ובראשם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לישוב חומש על מנת להתרשם מהמציאות במקום.

בין הח"כים התומכים בדרישה, ניתן למנות את הח"כים החדשים בליכוד - מיכל שיר, קטי שטרית, אסנת מארק, אתי עטיה, שלמה קרעי, אריאל קלנר ומאי גולן אשר מצטרפים לח"כים רבים נוספים מהמפלגה התומכים בדרישה.

בנוסף, גם חברי הכנסת מוטי יוגב, אופיר סופר ועידית סלמן מאיחוד מפלגות הימין תומכים בדרישה של ראשי המפלגה בצלאל סמוטריץ והרב רפי פרץ אשר עומדים כי ביטול החוק יכנס לקווי היסוד של הממשלה הבאה.

לאחרונה התגייסו גם צעירי הליכוד למאבק לקידום החוק. "הגיע הזמן לעשות תיקון לעוול הזה, שנעשה לפני יותר מ-10 שנים, ולהחזיר לשם את התושבים, אין שום סיבה שלא יהיו תושבים שיחיו בכל מקום בשומרון. יש לנו את הריבונות כאן. זה הזמן לתקן את העוול הזה" אמר יו"ר צעירי הליכוד, דוד שאיין. לקריאה זו הצטרפו גם ראש המועצה האזורית בנימין וראש המועצה המקומית של קריית ארבע.

ראש המועצה אזורית שומרון, יוסי דגן, שגורש אף הוא מבית בשאנור וממובילי המאבק לביטול החוק, אמר כי "התמיכה במהלך היא מקיר לקיר, הדרישה מתגברת. כ-30 ח"כים מתוך 35 ח"כים בליכוד בעד המהלך וגם רוב שרי הליכוד. המפתחות בידיים של נתניהו. אני קורא לראש הממשלה, להוביל את המהלך הזה ולא להיגרר אליו. זו השעה לעשות מעשה מוסרי. נתניהו, אמרת פעם אחר פעם שההתנתקות הייתה טעות. יש לך הזדמנות לתקן."