אלקין
אלקיןצילום: חזקי ברוך

השר זאב אלקין קורא לחבר הכנסת אביגדור ליברמן לנצל את השעות הקרובות על מנת למצוא פתרונות לסוגיות שהעלה, פתרונות שלטעמו הם ברי השגה בנקל.

בראיון ל'חדשות הבוקר' בערוץ 12 קובע אלקין כי בעוד המפלגות החרדיות ביצעו פשרות ברמות של 80 אחוזים ואף למעלה מכך מדרישותיכם, בעוד ליברמן אינו מוכן לעשות את כברת הדרך הקטנה הנדרשת ממנו.

עוד ציין השר אלקין כי מניסיון העבר הוא יכול לקבוע כי כאשר ליברמן נתן לצוותי המו"מ מטעמו להגיע לפשרות והסכמות במשברים קודמים, הרי שאנשיו הגיעו לפתרונות.

"תמיד כשליברמן נתן הוראה לצוות המו"מ שלו למצוא פתרון נמצא פתרון יצירתי", קבע אלקין והוסיף כי למיטב ידיעתו "בשעות שנשארו, כשבכל שאר הנושאים הגיעו להסכמים ניתן להגיע גם בסוגיית הגיוס לפתרון יצירתי אם ליברמן ייתן הנחיה להתגמש. אם הגישה תהיה ששום פסיק לא ישתנה ורוצים שהחרדים יוותרו ל הכול במאה אחוזים זה לא יקרה. החרדים גילו גמישות ומוכנים לעוד מישות אבל גם ישראל ביתנו צריכים לעשות את הצעד ולגלות גמישות של עשרה אחוזים".

יצוין כי מנגד טען ח"כ עודד פורר, ראש צוות המו"מ של ליברמן, כי אמנם הצדדים דיברו על הנושאים השונים והושגה התקדמות, אך לא הגיעו לסיכומים. אלקין קבע כי "יש פתרון לכל שאר הדברים". השניים הביעו הסכמה להמשיך ולקיים דיונים משותפים בשעות שעוד נותרו עד להצבעה בקריאה שניה ושלישית על פיזור הכנסת. "הצעת הפשרה שהניחו לפמנינו היא לא רצינית ולא אמתית. אני מוכן לשבת ולדבר אבל חייבת להיות הבנה ונכונות מכל הצדדים", דברי פורר.