דגל ה"גאווה"
דגל ה"גאווה"צילום: ISTOCK

רב העיר ירושלים, אריה שטרן, מסביר הבוקר (שלישי) מדוע שלח מכתב לראש העיר משה ליאון בבקשה שלא לאפשר תליית דגלי להט"ב ברחובות שבהם עובר ''מצעד הגאווה''.

בראיון לגלי צה''ל אמר הרב שטרן "לא ביקשתי לאסור על הצועדים להניף את הדגלים. אלא ביקשתי מהעירייה שתולה דגלים במסלול של המצעד שלא תעשה זאת, בייחוד בכוונתי ליד בתי הכנסת המפוארים של העיר. לא מתאים שהם יונפו ליד מקומות אלה".

"דגלים זה ביטוי של ידידות, של השתתפות והזדהות. מדברים פה על פגיעה ברגשות - מה שהם מסמלים פוגע ברגשות של חלקים יותר גדולים בציבור מאשר אלו שכן רוצים באותם דגלים".

"לא באתי לפגוע במצעד עצמו ובאנשים בו או בהתנהגות האישית שלהם, אין לנו דבר בנושא", המשיך הרב, "זה לא הנושא, אלא הנושא הוא המרחב הציבורי, ואני מייצג דעה של רבים וטובים מירושלים, מדובר על איסור תורה מפורש. זה דברים חמורים ועל זה אנחנו מניפים דגלים? משל היינו מניפים דגלים לתנועה לאכילת חזיר".

"המצעד מתקיים ואת זה אני יודע. אני לא אשתתף בו ואני לא מוחה כנגדו, הבעיה היא הדגלים. לא חשבתי שהמכתב יתפרסם, ואני לא פרסמתי אותו. יכול להיות שהיה אפשר בלי מכתב - אני מודה שטעיתי, ולא חשבתי שיתעורר רעש גדול".