עיר המאחדת ישן עם חדש
עיר המאחדת ישן עם חדשצילום: ג'קי לוי, עירית ירושלים

השירות הבולאי בדואר ישראל הפיק גיליון בולים מיוחד המכיל את מגוון בולי ירושלים לדורותיה ועליהם מודפסים אתרים שונים בעיר, דמויות מרכזיות, אירועים ושירים המסמלים את ירושלים.

גיליון הבולים הראשון בסדרה שתימכר במהדורה מוגבלת למנויי השירות הבולאי, הוענק לראש העיר משה ליאון על ידי יו"ר דירקטוריון דואר ישראל חזי צאיג, מנכ"ל דואר ישראל דני גולדשטיין ומנהל השירות הבולאי אלחנן שפירא.

גיליון הבולים המהודר, שעוצב על ידי מעצב הבולים רונן גולדברג וערכו הנקוב הוא 99 שקלים, הונפק במהדורה מוגבלת של 2,499 עותקים וכולל 19 בולים שהונפקו בעבר לקראת יום ירושלים על יד השירות הבולאי על רקע הכותל המערבי.

צילום: דואר ישראל
צילום: דואר ישראל

בין הבולים בגיליון: בול "ירושלים של זהב" – שירה של נעמי שמר שהונפק במלאת 70 שנה למדינת ישראל; בול טדי קולק ז"ל; בולים שהוקדשו לאתרים בירושלים כגון טיילת החומות, רחוב יפו, ויה דולורוזה, תחנת הרכבת הראשונה, גן החיות התנ"כי, עיר דוד; שוק מחנה יהודה בירושלים; גשר המיתרים; יובל למשכן הכנסת; היכל הזיכרון הממלכתי בהר הר הרצל; היכל הספר; מרכז שרשרת הדורות, הכותל המערבי; בית הקולנוע קולנוע ציון; האוניברסיטה העברית ועוד .

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הודה להנהלת דואר ישראל וסיפר שאסף בולים בילדותו. ליאון הביע את התפעלותו מיופיים של הבולים וציין כי הבולים מספרים את סיפוריה של העיר ירושלים בהיבטים ההיסטוריים והתרבותיים של בירת ישראל.

מנהל השירות הבולאי בדואר ישראל, אלחנן שפירא, אמר כי "השירות הבולאי הנפיק עשרות בולים על העיר ירושלים וימשיך בעשייה ברוכה זו. הבולים שנבחרו השנה בגיליון מייצגים את העיר כעיר ססגונית, בעלת אופי ייחודי, עיר המאחדת ישן עם חדש, מסורת עם חדשנות, עיר המאכלסת את בני כל העדות".