משה חוגג. מיגר את הגזענות והאלימות
משה חוגג. מיגר את הגזענות והאלימותצילום: פלאש 90

לא מוכנים לשתוק עוד. אחרי שנים שמועדון הכדורגל של בית"ר ירושלים ואוהדיו הרבים הפרוסים ברחבי הארץ, נרמסו על ידי התקשורת הממוסדת והמוטה פוליטית, בבית"ר ירושלים מסירים את הכפפות.

מיד עם כניסתו לתפקיד, הבעלים החדש משה חוגג הציב מספר עקרונות מנחים כשבראשונה הייתה זו שיפור התדמית של הקבוצה באופן מיידי, דבר שהצליח מעל למצופה.

על פי דו"ח התכנית 'בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים' של הקרן החדשה לישראל, מאז הגיע חוגג לבירה, נעלמו כלא היו הקריאות הגזעניות והאלימות מיציעי אוהדי בית"ר. עם זאת, כל זה לא מנע מהממונה על קבילות הציבור בתאגיד השידור הציבורי, אורלי ממן, לכנות לאחרונה את אוהדי בית"ר ירושלים, שחקני המועדון וצוות ההנהלה גזענים.

ממן שקיבלה תלונה מאוהדי בית"ר באשר לתפקודה של כתבת הספורט בתאגיד, הדס גרינברג, הגיבה לתלונות במכתב רשמי כשכתבה: "למרבה הצער, בית"ר ירושלים התפרסמה בהתייחסותם הגזענית של שחקניה, השוללת שחקנים ערבים ו/או מוסלמים בסגל שלה", ובכך נתנה לגיטימציה הן להתנהלותה הבעייתית של כתבת התאגיד והן לפגיעה קשה בשמם הטוב של המועדון הירושלמי, שחקניו ואוהדיו הרבים.

הפרסום בערוץ 7 הביא את המועדון הירושלמי להחליט שלא לשתוק על תגובתה החריפה של הממונה על קבילות הציבור והיום (שלישי) שלחו עורכי הדין של המועדון מטעמו של היו"ר ושחקן העבר אלי אוחנה, מכתב התראה לפני תביעה הדורש התנצלות מממן על תגובתה הנלוזה.

"מדובר בקביעה מכלילה ומכפישה, לגבי כלל שחקני המועדון, בעבר ובהווה, שהינה שקרית וחסרת בסיס לחלוטין!", נכתב במכתב ההתראה, שכן "שחקני הקבוצה מעולם לא התייחסו באופן גזעני השולל הכללת שחקנים ערבים ו/או מוסלמים בסגל שלה. לא בעבר ולא בהווה, ההפך הוא הנכון".

במכתב ההתראה ציינו עורכי הדין של המועדון כי הבעלים חוגג משקיע מאמצים כבירים בכדי להיאבק בתופעות של אלימות וגזענות מצד חלק קטן מהקהל ועושה זאת בהצלחה רבה מאוד. "מר חוגג הצהיר גם תחת כל עץ רענן כי שערי המועדון פתוחים לכל שחקן, תהא דתו ולאומיותו אשר תהא".

"בחרתם לנהוג כאחרון הטוקבקיסטים ולהשמיץ באופן מכליל וחסר בסיס את כל שחקני המועדון בהאשמה חסרת בסיס, וזאת בכדי להגן על פרובוקציה מיותרת של כתבת התאגיד", כתבו עורכי הדין של המועדון הירושלמי לתאגיד השידור הציבורי.

גם מנכ"ל ארגון 'בצלמו', שי גליק, הפועל במטרה להגן על זכויות האדם של כלל אזרחי ישראל ברוח יהודית, שלח מכתב לממונה על קבילות הציבור בתאגיד השידור הציבורי הנוגע לדבריה המסיתים על הקבוצה הירושלמית.

גליק ציין במכתבו כי "כמנכ"ל ארגון זכויות האדם בצלמו אנחנו נאבקים בגזענות והסתה. בשנים האחרונות נלחמנו נגד הגזענות שאכן הייתה בעבר בבית"ר ירושלים וביחד עם ידידי חבר מועצת העיר לשעבר חנן רובין פעלנו עד שהורדנו לגמרי את הגזענות מבית"ר ירושלים".

עוד כתב גליק כי "גם במקרים הבודדים בהם בעבר היו אמירות גזעניות, רוב מוחץ של האוהדים האחרים השתיקו אותם, לכן אודה לך על פרסום הבהרה ברורה בעניין שכיום כבר אין גזענות והסתה".

תגובת תאגיד השידור הציבורי תובא לכשתתקבל.