ברק כהן
ברק כהןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע את ברק כהן, איליה מרשק ומשה מנקין בעבירות של פגיעה בפרטיות מסגרת פרשת "באים לבנקאים".

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודו הנאשמים במסגרת הסדר טיעון, סמוך לאוקטובר 2014 החליטו כהן ואחרים לפעול נגד מנכ"ל בנק לאומי, רקפת רוסק עמינוח, ובני משפחתה.

לשם כך, הפעיל כהן דף בפייסבוק ואתר באינטרנט בשם "באים לבנקאים", על מנת שאלו ישמשו כפלטפורמה ליצירת קשר עם פעילים אפשריים לצורך הוצאת המאבק אל הפועל.

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, למדה בתה הבכורה של רוסק עמינוח, ד', ילידת 1997, בבית ספר תיכון ברמת השרון.

ב-7 בדצמבר 2014, בשעה 21:30 לערך, הגיעו הנאשמים ואחרים שזהותם אינה ידועה, סמוך לבית של רוסק עמינוח, באופן שהיה עלול להטריד את רוסק עמינוח ובני משפחתה.

הנאשמים פיזרו עשרות כרזות באזור - ברחובות, על גבי שמשות כלי רכב ובחצר בית הספר עם תמונתה של רוסק עמינוח והכיתוב "ד' לא אשמה שאמא פושעת", שכהן היה אחראי על הכנתן מבעוד מועד.

על רקע פנייה מטעם נציג הבנק לאביו של כהן להימנע מלערב את בנותיה של רוסק עמינוח בפעולות בהן נוקטים הוא ואחרים, ב- 2.1.15, או סמוך לכך, פרסם כהן באינטרנט סרטון וידיאו הממוען לרוסק עמינוח ולראשי המערכת הבנקאית, ובו נראה ונשמע כהן כשהוא מבהיר, כי באם המערכת הבנקאית לא תחדל תוך 30 ימים מלנקוט בהליכי הוצאה לפועל נגד ילדיהם של חייבים שונים, הוא ינצל מה שכינה "נקודות תורפה" כנגד רוסק עמינוח במאבק אותו הוא מנהל.

בחלוף כ-30 יום, ומשפנייתו לבנק לא נענתה, התייצב כהן ביחד עם אדם אחר שזהותו אינה ידועה, ליד התיכון בשעה שהתקיימו במקום לימודים ובעת ש-ד' למדה בבית הספר.

כהן החל לקרוא קריאות באמצעות מגפון בגנותה של רוסק עמינוח, באופן שעלול להטריד את רוסק עמינוח ו-ד', בעוד האחר תיעד האירוע באמצעות וידיאו ובכך פגע בפרטיותן. בהמשך, פרסמו כהן ומרשק את תיעוד הווידיאו באינטרנט, באופן שבו יש להטריד ולפגוע בפרטיותה של רוסק עמינוח ומקורביה.

בהמשך התחקה כהן אחר רוסק עמינוח ומקורביה, באופן שעלול להטריד, באמצעות שיחות טלפוניות.

כך לדוגמא, בסמוך לחודש יוני 2015 יצר כהן קשר טלפוני עם רוסק עמינוח וצילם את השיחה. במהלך הצילום כהן חשף את קוד הגישה שבו השתמשה רוסק עמינוח לצורך סינון שיחות טלפון. בהמשך פרסם כהן את תיעוד הווידיאו באינטרנט, תוך פגיעה בפרטיותה של רוסק עמינוח;

במועד שאינו ידוע במדויק, טלפן כהן לערן בן עזר, שהיה בעבר גיסה של רוסק עמינוח. כהן תיעד את עצמו בווידיאו כשהוא מבצע את השיחה, במהלכה ביקש כהן מידע על רוסק עמינוח מבן עזר. בהמשך, פרסם כהן את תיעוד הווידיאו באינטרנט תוך פגיעה בפרטיותה של רוסק עמינוח;

במועד אחר טלפן כהן לאימהּ של רוסק עמינוח, המתגוררת בבית אבות. במהלך השיחה, ביקשה ממנו אימה של רוסק עמינוח כי יעזוב אותה ויפסיק להטרידה ואמרה שאינה חשה בטוב. כהן תיעד עצמו בווידיאו כשהוא מבצע את השיחה, ובהמשך פרסם את התיעוד באמצעות האינטרנט. כהן העלה פוסט בפייסבוק ובו כתב "רקפת למה את נוסעת לכנס אימא שלך לא מרגישה טוב" ואף הציע לאימה של רוסק עמינוח חברות בפייסבוק, וזאת תוך פגיעה בפרטיותה של רוסק עמינוח ואימה.

על פי הסדר הטיעון, יוטל על הנאשמים בהסכמתם צו הרחקה למניעת הטרדה מאיימת מביתה של רוסק עמינוח למשך שנה.

ההסדר אינו כולל הסכמה לעניין העונש. השיקולים להגעה להסדר הטיעון הינם הודאת הנאשמים ולקיחת האחריות מצידם בכך שהטרדת קטינים וקרובי משפחה של נושאי משרה ואישי ציבור הינה עבירה פלילית ולא מחאה ציבורית לגיטימית.

על פי הסדר הטיעון, נמחק כתב האישום נגד הנאשמים ערן ורד, יגאל רמב"ם, אילן פלד ואמנון פורת. ההסדר מקובל על המתלוננים בתיק.