"מה שמניע את ה BDS היא אנטישמיות"דובר השר גלעד ארדן

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן ומושל פלורידה רון דה-סנטיס קיימו פגישת עבודה ותדרוך באזור התעשייה של גוש עציון כחלק מביקור המושל ומשלחתו באזור.

זו הפעם הראשונה שמושל אמריקאי מגיע עם משלחת רשמית ליהודה ושומרון.

השר ארדן הודה למושל על פעילותו למען ישראל, "הBDS לא רק אנטישמי, אלא שהוא גם פועל נגד הסיכוי לשלום. שלום אמיתי יבוא רק מעידוד דו קיום ושיתוף פעולה בין העמים. אזורי התעשייה ביו"ש מהווים מודל לדו-קיום שכזה. כחלק ממאמצי השלום של ארה״ב עלינו לפעול להקמת קרנות שישקיעו באזורי תעשייה משותפים, וזה צריך להיות אחד הנושאים המרכזיים שידונו בסדנה הכלכלית בבחריין.

רק לפני כמה שנים היה קשה להאמין שהשגרירות האמריקאית תעבור לירושלים ושארה"ב תכיר בריבונות שלנו על רמת הגולן וזה קרה. היום קשה לדמיין שארה"ב תכיר בריבונות שלנו על ההתיישבות היהודית ביו"ש, אבל אני מאמין שהיום הזה יגיע בקרוב, כי זה הדבר הנכון לעשות מבחינה היסטורית ומוסרית".

ארדן הוסיף "כפי שאנחנו יודעים שאין שום הבדל בין חרם על מוצרים מיו"ש או מתל אביב, כך לא צריך להיות שום הבדל בין הריבונות הישראלית בתל אביב לבין הריבונות על התיישבות היהודית ביו"ש. ההתיישבות היהודית ביו"ש תמיד תישאר חלק מישראל בכל הסכם עתידי. שלום לא יכול לבוא מעקירת ערבים או יהודים מבתיהם ואין סיבה שלא להחיל את החוק הישראלי על ההתיישבות היהודית ביו"ש".

"המכשול האמיתי לשלום באזור הוא עדיין המשך ההסתה הפלסטינית והעברת הכסף למחבלים. אנו צריכים לבחון את השימוש בחקיקה הקיימת בארה״ב כדי להטיל סנקציות על המנהיגות הפלסטינית על כך שהם מספקים תמיכה לטרור".

המושל דה סנטיס אמר "אחת הסיבות שבגללה רצינו לבוא לכאן זו המלחמה שלנו ב BDS ובחרם של AIRBNB על תושבי יו"ש. אנחנו מקדמים בברכה כל קשר עם ישראל בכל הרמות ואנחנו לא נפלה בין ישראלים, ואם יהיו כאלו שיפעלו נגד ישראל או חלקים ממנה, אנחנו נפעל כנגדם.

''תנועת ה-BDS היא דו-פרצופית. מצד אחד יש בה אנשים שמוכנים לסחור עם איראן, המדינה שמובילה במימון ובחסות לטרור ברחבי העולם, ומצד שני רוצים להחרים את המדינה היהודית הדמוקרטית היחידה בעולם. בעייני זו הוכחה לכך שמה שמניע אותם היא אנטישמיות ואי אפשר להפריד ביניהם לאנטישמיות".